Mickes Puch Florida
Mickes Puch Florida
Ingen pedantrenovering men jag gillar Puch Florida p.g.a. den vackra designen och fixar till det som behöver göras för att den ska bli hel. Ny bakstänka på plats.
- Bilagor
-
- DSC02751.JPG (350.71 KiB) Visad 3367 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Re: Mickes Puch Florida
Ser bra ut ...lite fler bilder på resten av moppen med 

OK, ja resten ser också riktigt bra ut

- Bilagor
-
- DSC02745.JPG (631.18 KiB) Visad 3235 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Vilket härligt skick
håller själv på att samla delar till renoveringen av min 73a

Ja den är kul genom att den ser ut att vara ganska orörd och motorn startar och går som en klocka.
Köpte en tank m.m av en kille i Degerfors. Det skulle finnas en liten bula vid vertygslådan som nästan inte syns och lite noppror under listen. Det finns 10+ bucklor på tanken och även kromet över listen har rejäla rostrosor. Pakethållaren som skulle vara lite brun under de båda fästbultarna och ha lite rost på en (1 svets) var brun på hela tvärstaget och alla svetsar bruna av rost. Jag skickade iväg ett SMS och krävde pengar tillbaka men lär nog få vänta på svar
En låda med skrot att köra bort och en lärdom rikare. Synd att det inte var på närmare håll...
Köpte en tank m.m av en kille i Degerfors. Det skulle finnas en liten bula vid vertygslådan som nästan inte syns och lite noppror under listen. Det finns 10+ bucklor på tanken och även kromet över listen har rejäla rostrosor. Pakethållaren som skulle vara lite brun under de båda fästbultarna och ha lite rost på en (1 svets) var brun på hela tvärstaget och alla svetsar bruna av rost. Jag skickade iväg ett SMS och krävde pengar tillbaka men lär nog få vänta på svar

En låda med skrot att köra bort och en lärdom rikare. Synd att det inte var på närmare håll...
Jäkligt trist när det blir så, man har ju råkat ut för liknande minor några gånger. Men sist hade jag ett jäkla flyt. En komplett tank med bra krom ,som var bulfri och bara lite noppror under listen till en bra peng. 

Vilken tur du har
Får se om jag köper en helt ny när dumsnålheten har gått över
Man kan stå ut med mycket men buckliga tankar och helruttna sadlar är avtändande 

Får se om jag köper en helt ny när dumsnålheten har gått över

Kan ju inte köpa en helt ny och fin tank, då matchar den inte in resten av stuket. ;)
Ja det var precis därför jag köpte en "fin" begagnad
Fick hem en fabriksny gummisadel idag 

Jag tycker din lyskåpa är för fin
Så här ser min ut
Så här ser min ut
- Bilagor
-
- ratfloridan.jpg (174.55 KiB) Visad 2944 gånger
Du kan få en fingerborg RAL 3003 mekanlack av mig och dutta i de små stenskotten om du vill få det perfektBraxmatte skrev:Jag tycker din lyskåpa är för fin
Så här ser min ut

Jag kickade igån Puchen igen i går. Fan vad lätt den startar och går fint i maskinen. Det är verkligen kvalité trots att moppen i övrigt ser ut som ett rislass.