Varit stulen och slaktad, köpt av rättmätige ägaren, en äldre man som hoppades i två år att han skulle få fatt på delarna,stackare.
Saknade i stort sett motor, handtag och ramkåpan mellan tank och sadelplåt.
Jag hade det mesta som saknades, det ända som lackats är just ramplåten.
Motor med Rito rundvev, fyllt upp en del dödrum i vevhuset, Flinta cylinder (därav stavningen med E i eggamotor), portad enl Husqvarna trim manual.
Just nu Kina Bing 15mm , avgasrör från Flinta 28mm, kolven jackad ca 4mm, 4 skivig koppling från Flinta, allt NOS i transmissionen och kopplingen (Flinta). NOS Stefa svänghjul, alla lager SKF och NSK C3. Alla packningar NOS.
Drevningen blir 12 kugg fram (10 original) och 37kugg bak (44 original)
Finns vissa provisoriska lösningar tills vidare.
Gott ljud i den
15mm distans till förgasaren annars gick inte kopplingsarmen och wiren fri.
Fick kapa av de två nedersta kylflänsarna likt originalcylindern , blev tight att få på justerskruven för wiren annars.