



Men kul hade vi



Ps. den finns kvar än i dag trots att den byggdes 1962 <!-- </EdIndex> --></div>
Förhoppningsvis annars har jag tre motorer till.Conrad Engström skrev:Fin Cresentsnurra
Är den fortfarande tät mellan vevhusen? Var får du tag i impellrar.
En sak vet jag, och det är att en jag sett en evinrude, blå, med _samma_ spakanordning och gas, även uttaget för trycktanken ser likadant ut, men kåpan är inte lik. Sen har evinrude ett annat emblem om jag inte misstar migConrad Engström skrev:Ja visst en Jonsson OMC hette fabriken. Kolla på frostpluggarna där brukar stå årtal.
Ifrån den tanken kommer namnet trycktank, motorn har ingen pump utan bildar tryck i tanken från motorn som trycker ut bensinen, sedan har namnet levt kvar fast man suger ut bensinen.
Kör den motorn på 5 % för tätningen mellan vevhusen kräver det.
Förmodligen går det att få tag i pumprotor, för dom var lika på flera modeller och i många år.
Kolla växelhuset så det är olja i det och inte vatten.
Det fins tre skruvar som man tror är oljepluggar men en av dom håller växelgaffeln om du låssar den får du roligt och myckrt skruvande.
Den sitter längst ner.
Om du skall ta av svänghjulet skriv här innan,jag har lite pekpinnar där.