Modifierad "56 Special" Kålrot potatis palsternacka morot purjolök söt/stark sås soja grädde salt
Vad blev det till kvällsmat?
Re: Vad blev det till kvällsmat?
Modifierad "56 Special" Kålrot potatis palsternacka morot purjolök söt/stark sås soja grädde salt
- pangerva
- Forumsponsor
Skulle tillaga/värma en burk med Camphell hummersoppa http://www.100gram.se/campbells/campbel ... roduktbild och när jag väl satt mig till bords konstaterade jag att den smakade vidrigt.
Hällde ut den och tog en kopp Lapsang Souchong och tre ostmackor i stället.... njutbart!
Hällde ut den och tog en kopp Lapsang Souchong och tre ostmackor i stället.... njutbart!
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Ser okej ut TM
men kanske starkt för mej
Pangerva,
Mat på konservburk är 60-tal för mig. Man vill gärna nostalgiskt förhärliga men vi kanske kan enas om det fanns baksidor?
Petrolhead Johan,
Nog för jag vill ha maten vällagad men i tio timmar är kanske i längsta laget
Pangerva,
Mat på konservburk är 60-tal för mig. Man vill gärna nostalgiskt förhärliga men vi kanske kan enas om det fanns baksidor?
Petrolhead Johan,
Nog för jag vill ha maten vällagad men i tio timmar är kanske i längsta laget
- pangerva
- Forumsponsor
Håller inte helt med för det finns massor av goda soppor på burk, t.ex. Felix, Knorr och Findus Gulaschsoppa, Soldatens ärtsoppa m.fl.56:an skrev: Pangerva,
Mat på konservburk är 60-tal för mig. Man vill gärna nostalgiskt förhärliga men vi kanske kan enas om det fanns baksidor?![]()
Däremot köper jag aldrig Campbells Hummersoppa mer.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
............
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 04:26, redigerad totalt 1 gång.
- Lasse väss
- Forumsponsor
Då åt vi faktiskt precis samtidigt
fastän jag gjorde raggmunkar.
I torsdags åt jag ett par skivor köttfärslimpa, en får väl försöka tvinga ner en köttbit nån gång emellanåt...
I torsdags åt jag ett par skivor köttfärslimpa, en får väl försöka tvinga ner en köttbit nån gång emellanåt...
.........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 04:26, redigerad totalt 1 gång.
Äter just mina ostmackor till en tallrik med hemlagad fisksoppa. Gott.pangerva skrev:Skulle tillaga/värma en burk med Camphell hummersoppa http://www.100gram.se/campbells/campbel ... roduktbild och när jag väl satt mig till bords konstaterade jag att den smakade vidrigt.
Blev kvällsmat strax efter kl 23 igår kväll.

/ P

/ P
Det ser ju ut som att man skulle kunna bli riktigt mätt...Patrik skrev:Blev kvällsmat strax efter kl 23 igår kväll.
/ P
He he... Jo mätt blev jag allt fast de var inte riktigt 25cm i diameter som tur var för då hade min oranga kollega ABB nog blivit sur på mig för att jag var för mätt för att jobba.Frolzon skrev:Det ser ju ut som att man skulle kunna bli riktigt mätt...Patrik skrev:Blev kvällsmat strax efter kl 23 igår kväll.
/ PHm...borde det inte stå "OLD ENGLISH MARMELADE" på burken...?
Jo, en bokstav till kunde de allt klämt dit, fast Gunilla låter ju inte så engelskt det heller.
/ P
Igår gjorde jag tuna pannkakor som jag sen fyllde med vaniljglass och drottningsylt, ruskigt gott. 
MCB 1189-72
Tror dej... Måste bara provas