Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
här finns det en tändspoleprovare att köpa om man känner för det, MED manual
http://www.ebay.de/itm/Pruefrex-K12-Pru ... NA:US:1653
http://www.ebay.de/itm/Pruefrex-K12-Pru ... NA:US:1653
Puchlasse skrev:Puch M 125 från 1970. Klart värd 110 mil. Passar bra till mina andra Puchar, och skönt att köpa färdigt för en gångs skull.
Nu på morgonen på Klassikers morgonfika.
Snygg!!

Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
-
Klart godkänd 

Kanonfin och kul med något som är annorlunda.Puchlasse skrev:Puch M 125 från 1970. Klart värd 110 mil. Passar bra till mina andra Puchar, och skönt att köpa färdigt för en gångs skull.
För årsmodell 1971 uppges 12 hp. Det är väl lika mycket som bilarna hade i Frankrike på den tiden

- Bilagor
-
- Puch_1971_M125_brochure.jpg (141.18 KiB) Visad 2189 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
-
- Kontakt:
Ser ut som Tomas ÖgrensPuchlasse skrev:Puch M 125 från 1970. Klart värd 110 mil. Passar bra till mina andra Puchar, och skönt att köpa färdigt för en gångs skull.
Nu på morgonen på Klassikers morgonfika.
-
mekade en kvart, för o få liv i den. lättstartad, inga konstiga ljud, men tror allting behöver sig en tvätt eller gås igenom, för den gick inte så fort....men sen då? jag trodde det skulle ta ett tag o få liv i den. Får helt enkelt leta annat objekt.56:an skrev:Klart godkänd
Du gjorde precis rätt, moppen blev plötsligt mer attraktiv med minsta möjliga insats 

Ser riktigt fin ut.Puchlasse skrev:Puch M 125 från 1970. Klart värd 110 mil. Passar bra till mina andra Puchar, och skönt att köpa färdigt för en gångs skull.
Jag råkade köpa en sådan på en auktion för 14-15 år sedan.
En lokal auktionsfirma hade fått i uppdrag att sälja en motorentusiasts dödsbo och där fanns massor av moped- och mc-delar, hela maskiner i olika skick.
Ett par Harleys, några andra maskiner som jag inte minns samt denna:

Utropen i början bestod av delar i klump och när delarna var utkörda kom denna som en av dom första hela maskinerna.
Förmodligen gick väl dom flesta samlarna och väntade på dom riktiga maskinerna för när denna gick så var intresset svalt.
När budfrekvensen tog var nivån 1300 och jag hörde mig själva ropa -"1400" och då fick jag maskinen, med provision slutade den på 1700.
Maskinen saknade regskylt men det följde med ett gammalt regbevis med namn på en person i Helsingborg.
Minns inte nu men jag tror att namnet var lite udda så jag gjorde en sökning på namnet och hittade ett par stycken varpå jag räknade på hur gamla dom var 1970 då maskinen var ny och ringde upp den som var mest passande i tid.
Han blev väldigt förvånad, givetvis, då jag ringde och pratade om hans gamla 125´a.
Maskinen var som sagt inte reggad men det skulle säkert inte vara något problem att ta in den igen men jag brydde mig inte, satte in en annons i någon klassikertidning varpå det kom en snubbe från Göteborg och köpte den, fick väl 6400 om jag minns rätt...

Ursäkta trådkapningen, minnet bubblade upp som om det vore igår.
Jag tycker den är stilren och supersnygg
Rött, svart och chrome går bra ihop också...

Rött, svart och chrome går bra ihop också...

Var nära att köpa en sådan för 20 år sedan, Veteranbilssamlaren jag brukade hjälpa hade en sådan som han tyckte var för ny för att platsa i hans samling så jag skulle få köpa den för 2000 kr. Men jag tvekade och avböjde till slut. Det är många affärer som man inte gjorde som man ångrar idag...
-
blivit sugen på en flakmoppe igen, så kanske skaffar nått sånt objekt om de dyker upp ett lämpligt o byta med.56:an skrev:Du gjorde precis rätt, moppen blev plötsligt mer attraktiv med minsta möjliga insats
tänk, en varm sommardag, ett 6pack folkisar, fiskespöt, och sen åka ut o fiska (så kan man sitta på flaket oxå!)

Efter ett års velande köpte jag en sån här:
https://www.youtube.com/watch?v=RzlcMbXCqtE
Bild kommer när jaget flyttat en en x en meter trave ekplank för att få fram den

- pangerva
- Forumsponsor
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Får se om detta ger succe eller går käpprätt åt helvete med min stora skalle.
http://www.xlmoto.se/hjalm-hjc-fg-15-mattsvart-1

http://www.xlmoto.se/hjalm-hjc-fg-15-mattsvart-1
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.