crescent 1175

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

crescent 1175

Inlägg av Raketaren »

plockade fram och påbörjade en dryg rengöring idag... :lol: men det ser faktiskt ut som det skulle kunna bli en skaplig bruxare av den när smutsen kommer väck...

Bild

åtskilliga lager av lagårdsdamm finns det ju på den... :)

Bild

Bild

tanken ser då ut att bli skaplig i allafall...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Re: crescent 1175

Inlägg av Raketsport »

Poleringsmästaren är i farten ser jag
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ja idag fortsatte ju rengöringen av den riktigt skitiga 1175 an... 8) blir ju trots allt en aning bättre..mopeden blir ju kvar i patinerat skick... 8) hoppas ju få igång kvarnamotorn oxå..hopp finns ju den går ju runt.. :lol: fälgarna blir faktisk hyggliga oxå..

Bild

Bild

saknar tyvärr kåpan under tanken den får man kika efter på marknaderna i sommar.. :) verktygslocket grejade jag ju fram ett i alla fall.. 8)

Bild

tur snickarbänken finns så arbetshöjden blir något sånär ok...

Bild

motorn är ju lika skitig som resten... :lol: gäller att lyckas få även den renare...

Bild

ja det blir som sagt att komplettera den med lite krafs framöver...kåpa under tanken, kjedjeskyddet bränslekran...och vajrar givetvis annars är den ju hyggligt komplett.. :)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

blev ytterligare en sväng med polermedel å dylikt idag..ner med raketen å vänd om upp me andra sidan... :lol: skitig något så in i.....

nåja hopp finns ju för den..lyckades rädda typskylten oxå.. :)

lite bilder..
Bild

nån hade givetvis kladdat vitfärg på den

Bild

nåja blir ju lite renare....
Bild

Bild

Bild
fälgarna är faktiskt räddningsbara... :)

Bild

nåja har gett upp för denna dagen nu..plockar med bakskärmen för puts och lite riktning på jobbet..några kåpor hänger oxå med dit i morrn 8)
Pälle

Inlägg av Pälle »

Trevligt!

Ett lite kraftigare bakdäck tror jag skulle göra att den ser tuffare ut. Kanske är tomt på luft på bilderna?
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Pälle skrev:Trevligt!

Ett lite kraftigare bakdäck tror jag skulle göra att den ser tuffare ut. Kanske är tomt på luft på bilderna?

nädå det är ju luft i dom..men de behöver nog bytas innan den blir tagen i bruk... :lol: har motorkåpan på jobbet för lite renovering av den även bakskärmen behövde lite *strykning* så den fick oxå komma med.. :wink:

såg lungt ut hos dig i helgen..var ute å rastade *familjekombin* så jag vände i vägskälet borta hos dig.. :wink:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

är väl dax att ta i det här vraket igen då..har ju fått hem lite nya prylar till den..främre stötdämpargummin och en ny bensinkran.. :lol:
Skriv svar