Dakota tretusingen är nermonterad för storrengöring, den stackarn ser ut som en rakad katt
gaffeln var "rock solid" så den måste vi kolla upp o sätta fart på.
Ska det sitta några tätningar på rören nedan eller är det bara metall mot metall i gaffelrören?
gaffeln var stum och dom här rörbitarna satt så in i helsike fast i Holmrören, det är ju ett par spår på kolven där man kan tänka sig att det ska vara oringar el.liknande.
JohanK skrev:Nej där ska inte sitta några tätningar, var det inte holmröret som fastnat i gaffelbenet?
Fan
nu får man kanske bekänna sin okunnighet igen
Trodde att Holmrör var ett annat namn på dom Hårdförkromade rören
i mitt fall var det i alla fall dom delarna på undre bilden som hade fastnat i dom kromade rören, satt stenhårt men i morse fick jag ut dom efter en med rostolja i rören och sen vålda lite med plastklubban.
jag fick lägga en bra stund på att finrikta dom tunna veka rören men nu är dom raka och fina igen
Nej du har rätt, gaffelbenen heter holmrör, det var jag som var otydlig.
Den mojängen du bankat loss används bla som stopp för att holmröret inte ska hoppa ur, antar att du lossat en 10mm mutter på undersidan av de yttre gaffelrören?
JohanK skrev:Nej du har rätt, gaffelbenen heter holmrör, det var jag som var otydlig.
Den mojängen du bankat loss används bla som stopp för att holmröret inte ska hoppa ur, antar att du lossat en 10mm mutter på undersidan av de yttre gaffelrören?
bra då var jeg inte helt väck då
jo muttrarna är borta och gaffeln är rengjord och genomgången halft om halft ihopsatt och i morgon ska jag träffa Puchlasse på Mopperallyt i Österbybruk.
Han har med sig lite nya och begagnade delar så nästa helg siktar vi på att provköra om allt går som det ska vilket det ju aaaaaaltid gör
zappafan skrev:Hade inte du nå andra projekt som inte är klara...
om du menar stummisen så stretade den djäveln emot så förbannat förra helgen så den få stå i skamvrån ett tag nu