4500:-
Kommer precis hem från en håller på med amazoner. Plåtflottörer hade han inga men däremot en bra plastflottör som inte hade vuxit. Priset var okej jag fick den å honom
Den får väl duga då så länge....
Nu är det inte E85 som fått flottören att svullna upp och kärva, för det var så redan förra sommaren innan jag började med E85 i bensinen. Mjuka material är inte åldersbeständiga och bilen är 50 år så det är väl inte så konstigt att det blivit så här.
Volvo B4B och B16 hade ett stålrör med förskruvningar mellan pump och förgasare men det är svårare att få på Amazonen, det skulle i så fall vara om det gick och gänga en förskruvning i vid slangfästet i förgasaren och sedan ta överdelen från en AC pump för Volvo B16 och sedan underdelen från dito AC pump till äldre Volvo B18
Vad jag önskar och få då är det här glaset man kan se bensinen genom och inte minst den där handpumpen man kan använda för och pumpa fram för hand eller för att kolla så bränsle kommer fram till förgasarn
Framöver kommer veteranmarknader och där dukar dom fram allt möjligt sånt på bord hur långa som helst, så där ska nog gå och hitta vad som behövs och hundra gånger mer
Volvo B4B hade insugsgrenrör med avgasförvärmning men tyvärr har jag inte lyckats hitta nåt sånt till B18 motorerna