Nej,men jag bytte tändprylarna för en vecka sen.Hasse skrev:Har meklusten återkommit?
Så nu startar den igen,sen har jag inte gjort mer.
Nu är det målning av altan som gäller.
Känns riktigt bra,inget som djävlas

Nej,men jag bytte tändprylarna för en vecka sen.Hasse skrev:Har meklusten återkommit?
Får tacka för tips erlan,stroblampan ska jag testa när jag fått mer energi.erlan skrev:har du provat att ansluta en strobolampa. då borde det gå att se om gnistan finns kvar innan veven stannar helt.
i så fall är halva felsökningen avklarad.
eller så ställer du t.ex. en båttank bredvid och matar förgasaren med en elpump.
alternativt göra ett specialtanklock och pumpa tryck i tanken med en cyckelpump.
sen kan du med lite tur/otur ringat in felsökningen lite.
erlan
Får tacka för besöket,vi syns väl på Mellsta antar jagcobra karlsson skrev:Men det var skaplig fjong i maskin så länge den gick kan jag lova efter Selmas förevisning igår eftermiddag
Jag är med på vad du menar,men har konstaterat att det ej är nån bränslebrist.erlan skrev:tanken var att med lite extra tryck så får du mer bränsle genom flottörventilen.
erlan
Du kanske har windows i tändsystemetselma skrev:Den går precis lika länge vid varje start,startar direkt efter stopp.erlan skrev:tanken var att med lite extra tryck så får du mer bränsle genom flottörventilen.
erlan
Det är precis som den har en inbyggd timer.
selma skrev:Jag är med på vad du menar,men har konstaterat att det ej är nån bränslebrist.erlan skrev:tanken var att med lite extra tryck så får du mer bränsle genom flottörventilen.
erlan
Den går precis lika länge vid varje start,startar direkt efter stopp.
Stiftet är blött efer stopp,så det troliga är nåt med gnistan.
(hoppas på det,så man har nån tråd att dra i)
Det är precis som den har en inbyggd timer.
Hittar jag ett fel,så har jag snart nåt annat...så det har inte varit nån dans på rosor
Det kan du lita på,har inte missat ett endaRexxy skrev:selma skrev:Jag är med på vad du menar,men har konstaterat att det ej är nån bränslebrist.erlan skrev:tanken var att med lite extra tryck så får du mer bränsle genom flottörventilen.
erlan
Den går precis lika länge vid varje start,startar direkt efter stopp.
Stiftet är blött efer stopp,så det troliga är nåt med gnistan.
(hoppas på det,så man har nån tråd att dra i)
Det är precis som den har en inbyggd timer.
Hittar jag ett fel,så har jag snart nåt annat...så det har inte varit nån dans på rosor
Långsökt, men du har väl testat olika tändstift med olika hårdheter eller fabrikat?
Fick problem med min e-type. Kör med rätt så hög kompression, och där dödade jag två stift på rad. Slängde sen i ett begagnad bosch-stift. Då gick den bra.
Nej tyvärr,i varje fall inget som gett utslag på mätinstrument.cobra karlsson skrev:Sura och jag diskuterade din moppe . du tror inte att batterierna får en svacka så den släcker tändningen ?