Raketaren skrev:pangerva skrev:Själv skänkte jag min gamla Lenco skivspelare till Stadsmissionen häromdagen.

kan nog gissa att du inte gillar gammla vinylskivor då *Pangis*..

eftersom du skänker bort vinylsvarven..
själv gillar jag ju att spela vinyl, därför har jag bytt upp mig i vinageapparat..å dessa blev till salu..

Jag gillar musik och tycker mig ha bra koll på det som spelas och spelats.
Jovisst gillar jag vinylskivor men man kan inte ha eller spara på allt. När vi flyttade 2010 så sålde jag alla mina vinylskivor.
Hade en "expert" hemma som värderade och köpte rubbet. "Du får 800:- för denna, 500:-/st för dessa tre, 300:-/st för dessa fem, 100:-/st för dessa tolv och resterande femtio vill jag inte ha men du kan få 20:- per st för dem".
Jag fick in 6000:- för grejor man bara bär omkring. Och nu vid tredje flytten på fyra år fick skivspelaren gå också. Hoppas Stadsmissionen får in en slant som kan hjälpa någon av dem de hjälper. BTW så fick Stadsmissionen mina ca 50 singlar och EP vid förra flytten 2011.
Ny jäklar ska det rensas ännu mer bland porslin, glas och annat som man bara har och aldrig använder. Ska lägga ut en del saker som har eller kan ha ett värde på Tradera till hösten. Men jag har börjat sortera i alla fall.
Precis nu 15.45 var det en på radio, P4 Göteborg, som talade om att "döstäda". Det är väl inte riktigt det jag tänkt mig men rensas ska det.