Stummisracer 1135-58 EK-slide

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Re: Stummisracer 1135-58 EK-slide

Inlägg av Conrad Engström »

Selma, tag en vända till Kvicksund. Med motorn i bilen. Jag har provkörningsställning.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Conrad Engström skrev:Selma, tag en vända till Kvicksund. Med motorn i bilen. Jag har provkörningsställning.
En P-type alltså (E-type utan motor) :D
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Conrad Engström skrev:Selma, tag en vända till Kvicksund. Med motorn i bilen. Jag har provkörningsställning.
Tackar för den inbjudan Conrad,jag nappar nog på det erbjudandet.
Bara jag får vila lite från eländet :wink:
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Nu har jag konstaterat att jag har gnista när den dör,stiftet är blött efter stopp så soppa borde finnas. hate-wall.gif
Nu får eländet en plats längs in i vedboden,bland andra mindre lyckade projekt. :(
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

selma skrev:Nu har jag konstaterat att jag har gnista när den dör,stiftet är blött efter stopp så soppa borde finnas. hate-wall.gif
Nu får eländet en plats längs in i vedboden,bland andra mindre lyckade projekt. :(
Om stiftet är blött efter stopp tydet det snarare på utebliven tändning. Om du vet helt säkert att det är gnista när den dör och stiftet är blött tyder det på att gnistan släcks av för mycket bränsle.

Vad kör du med för förgasare? Den kanske flödar sporadiskt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE

Inlägg av HSE »

Testa en annan förgasare skulle vara min första åtgärd.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Eller ta reda på varför den man har knasar om det inte är något Kinaskit.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Har gått å funderat ett tag på durationer på sliden,det är väl det enda som finns kvar att kika på :roll:
Beställde en ny slid av Roffe,fick den idag.
Filade till lite mildare insugstider för att se vad jag får för reaktion.
Å ta mej tusan så gick den i flera minuter så jag fick stänga av den för att den gick varm :bananas:
Kunde tyvärr inte fortsätta nåt mer,grannen har tydligen nån bjudning där jag inte var påtänkt. :D
Vågar inte säga än att jag är på rätt spår,men känns lite mer positivt.
Det tar vi en pilsner på slider_cheers.gif
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Kul! starkt att kämpa på i motvind slider_score.gif
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

mistick_yes.gif jag tog 2 öl för dig Pär härligt att det händer något positivt nu..
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

selma skrev:Har gått å funderat ett tag på durationer på sliden,det är väl det enda som finns kvar att kika på :roll:
Å ta mej tusan så gick den i flera minuter så jag fick stänga av den för att den gick varm :bananas:
Kunde tyvärr inte fortsätta nåt mer,grannen har tydligen nån bjudning där jag inte var påtänkt. :D

Selma/Pär..

Men, var det inte så att innan du fick läckan i vevhuset så funkade allt, den gick hela tiden tills dess att du stängde av den, eller ?

Sedan fixade du läckan och klappade ihop allt igen utan att justera annat, eller ?

Har för mig att Erlan var inne på det här med att pickupen till tändningen låg på gränsen, sedan när allt expanderar av värmen så slocknar pickupen, ,, kan det vara så att den hamnat mer "rätt" nu när du monterat nya sliden...

Bara en tanke...

Stefan
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Falkfish skrev:
selma skrev:Har gått å funderat ett tag på durationer på sliden,det är väl det enda som finns kvar att kika på :roll:

Selma/Pär..

Men, var det inte så att innan du fick läckan i vevhuset så funkade allt, den gick hela tiden tills dess att du stängde av den, eller ?

Sedan fixade du läckan och klappade ihop allt igen utan att justera annat, eller ?

Har för mig att Erlan var inne på det här med att pickupen till tändningen låg på gränsen, sedan när allt expanderar av värmen så slocknar pickupen, ,, kan det vara så att den hamnat mer "rätt" nu när du monterat nya sliden...

Bara en tanke...

Stefan
Nja,vet inte riktigt vad du menar.Klappa ihop utan att justera :?
Blockhalvor med innanmäte lever sitt liv,slidhus med tändning sitt eget.
Måste justeras med gradskiva inför varje förändring.Är nog uppe i i tresiffrigt där :(
Tändningen har jag konstaterat att jag har när den stannar,har haft den uppkopplad mot mot datorn för att följa tändkurvan.

Det jag är inne på nu är ett för kraftigt backblow,därav justering av slidtid.
Jag får testa mer i morgon för att se om jag är på rätt spår,här räknar vi sekunder i gångtid i glädje :wink:
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

cobra karlsson skrev:mistick_yes.gif jag tog 2 öl för dig Pär härligt att det händer något positivt nu..
Jag tog en Ardbeg slider_cheers.gif
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

kejsaren skrev:
cobra karlsson skrev:mistick_yes.gif jag tog 2 öl för dig Pär härligt att det händer något positivt nu..
Jag tog en Ardbeg slider_cheers.gif
slider_cheers.gif
trollboanders

Inlägg av trollboanders »

Jag sänkte en ipa.. det vore verkligen roligt om du får fason på grejorna innan du kroknar. Men bra att du tar ett steg bakåt och klurar..det brukar bli det bäst! Hoppas det löser sig! du är en STOR inspirationskälla för många på forumet! Lycka till nu!!!
zwierad.. för finsmakaren. när detaljerna måste vara rätt...
Skriv svar