Insugstratt Mustang cross B mfl
Insugstratt Mustang cross B mfl
Någon som snickrat en insugstratt på något bra sätt till denna.
Har en Bing 15 med ställbart och integrerat luftfilter.
Blir vansinnigt trött av att höra insugsbrölet.
Funderar på att ta en cykelslang eller något ditåt, och trä på.
Men det finns kanske smartare idéer?
Original-trattar är ju näst intill omöjliga att få tag i....
Har en Bing 15 med ställbart och integrerat luftfilter.
Blir vansinnigt trött av att höra insugsbrölet.
Funderar på att ta en cykelslang eller något ditåt, och trä på.
Men det finns kanske smartare idéer?
Original-trattar är ju näst intill omöjliga att få tag i....
Re: Insugstratt Mustang cross B mfl
Ja det där insugsljudet är något som även jag irriterar mig på. Har faktiskt en original insugstratt till min Mustang 618. Men med den monterad så går mopeden mycket sämre beroende på att tratten stryper luftflödet till förgasaren alldeles för mycket. Någon annan lösning måste till och hittills har jag tyvärr inte funnit någon lämplig. Får fundera vidare om inte någon annan på forumet kommer på någon snilleblixt.
Ja, plats för idèer här är välkomna!
Trodde att det bara jag som led av det problemet!
Jag kör utan tratt för den stryper åt helvete för mycket.
Jag kör utan tratt för den stryper åt helvete för mycket.

Jag har en tratt på min combinette, samma förgasare som till Mustangen. Tratten är en omvänd filterhållare/dämpare som går in i ramen.
Moppen är tyst som en "viskning" och går hur bra som helst.
Moppen är tyst som en "viskning" och går hur bra som helst.
Ja precis den typ av tratt som går in i ramen har jag, men som sagt så funkar det inget bra med den monterad.
Kirre - kör du med öronproppar?
Finns väl ändå ingen som slår Puch när det gäller insugs-bröl 

Ska väl vara en kyrkportare utan luftburk i så fall 

Har åkt sachs innan så tycker inte att det låter så farligttompas11 skrev:Ja precis den typ av tratt som går in i ramen har jag, men som sagt så funkar det inget bra med den monterad.

Jag har ju inte satt på kåpan på min Mustang, blir inte förrän jag känner mig nöjd med allt annat.
Kanske "brölet" minskar något då?
Kanske "brölet" minskar något då?
Jag kör med kåpan på och insugsljudet minskar endast försumbart. Något måste göras för att det inte ska bli olidligt. Men det är klart, om man inte vrider så mycket på gasrullen så blir det uthärdligt. 

Det är precis så att vrider man lite mindre på rullen så blir det inte så jobbigt att lyssna på brööööölettompas11 skrev:Jag kör med kåpan på och insugsljudet minskar endast försumbart. Något måste göras för att det inte ska bli olidligt. Men det är klart, om man inte vrider så mycket på gasrullen så blir det uthärdligt.

När jag åker en fin runda själv så har jag sällan så bråttom men om man kör med gasglada kompisar så gör det inget att det låter lite

Kirre skrev:Har åkt sachs innan så tycker inte att det låter så farligt
Någon som kan förklara för mig varför sjutton insugsgummit ens går in i ramen på gamla Mustanger? Vart tar den luften ifrån?
- Petrolhead
- Kontakt:
Till min mamba gjorde jag en insugsljuddämpare av ett alurör som jag hade lite fluffigt filterduk på insidan, duken hölls fast av en ståltråd som lindats likt en fjäder, så den såg ut so en vanlig ljuddämpare till en bil.
trots att den var helt öppen bak tog den bort det mesta av det jobbiga ljudet utan att få sämre flöde (som filter fungerade den dock inte...).
Utifrån såg den ut som Mambas orginal insugsdämpare/filter..
//JOhan
trots att den var helt öppen bak tog den bort det mesta av det jobbiga ljudet utan att få sämre flöde (som filter fungerade den dock inte...).
Utifrån såg den ut som Mambas orginal insugsdämpare/filter..
//JOhan