Påhängsmotorer Amo,Abg Ilomotor(inte påhäng)

carl76

Påhängsmotorer Amo,Abg Ilomotor(inte påhäng)

Inlägg av carl76 »

Påhängsmotor,AMO(tysk 50cc 1,3hk samma som satt på mustad folkscooter)saknar förgasare och insugsröret är lite skadat.1400kr
Påhängare ABG,saknar förgasare och svängjulskåpan 1100kr
Monark motor,kåpan trasig,förgasare finns 950kr.
Ring eller Pm:a vid intresse 0706991494
Bilagor
272.jpg
272.jpg (199.48 KiB) Visad 1568 gånger
273.jpg
273.jpg (229.56 KiB) Visad 1568 gånger
56:an
Forumsponsor

Re: Påhängsmotorer Amo,Abg Ilomotor(inte påhäng)

Inlägg av 56:an »

Jag har haft en Mustad folkskoter jädrar vad jag ångrar att jag sålde den cocos_acc.gif

Den var svart och tanken på styrstolpen. Sen pekade ljuddämparen nedåt men jag tror det var nån Autoped eller JLO FP50 ljuddämpare som jag hade byggt om... Förgasaren var en Pallas med den större flottörkoppen undertill.

En stor nackdel var att den var väldigt jobbig att köra. Kunde tänka mig och köra runt kvarteret men helst inte längre :roll:

Dom pyttesmå hjulen gjorde att man kände minsta ojämnhet i vägbanan och den långa styrstolpen med tanken på fjädrade fram och tillbaka så den kändes inte stabil och köra.

Bäst var den i källarn och titta på och det hände nån gång ibland jag startade den med en bilgenerator mot svänghjulsmuttern.
carl76

Inlägg av carl76 »

Ja köper du amon så har du ju en början på en igen;)
56:an skrev:Jag har haft en Mustad folkskoter jädrar vad jag ångrar att jag sålde den cocos_acc.gif

Den var svart och tanken på styrstolpen. Sen pekade ljuddämparen nedåt men jag tror det var nån Autoped eller JLO FP50 ljuddämpare som jag hade byggt om... Förgasaren var en Pallas med den större flottörkoppen undertill.

En stor nackdel var att den var väldigt jobbig att köra. Kunde tänka mig och köra runt kvarteret men helst inte längre :roll:

Dom pyttesmå hjulen gjorde att man kände minsta ojämnhet i vägbanan och den långa styrstolpen med tanken på fjädrade fram och tillbaka så den kändes inte stabil och köra.

Bäst var den i källarn och titta på och det hände nån gång ibland jag startade den med en bilgenerator mot svänghjulsmuttern.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Det har du ju rätt i förstås. Det blir väl till och ta en funderare på det här då :hmm:
Skriv svar