Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Här har det regnat hela natten och fortsätter så. Fasan flocken som letar mat runt fågelbordet nu ser genomblöta och allmänt ruggiga ut. Vad värre är, mördarsniglarna vädrar morgonluft och översvämmar trädgården. Jag knipsade runt 800 hundra i går, får de härja fritt blir det inte en blomma kvar så jag bekämpar dem både för hand och med gift. Trädgårdsdammen som var nästan uttorkad blev full redan i går och tillflödet porlar muntert igen. Så nu vill jag inte ha mer regn men det brukar hänga i när det väl börjar så här års :( Det är ju industrisemester tider...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Jag gillar när det är torrt så för mig behöver det knappt regna på hela sommarn. Tänk och slippa klippa massa gräs, slippa ogräs som växer så det sprutar, kunna springa ut och in utan och bli jordig och smutsig under skorna. Ha fönstret öppet och känna den ljumma sommarluften på natten. En sen kvällrunda på cykeln i sommarvärmen... Och se veden torka så det blir stora sprickor. Då gillar jag sommaren :D

Fast om det nån gång blir så här nere i syd kommer genast gnället
-Öhhh... det är sååå torrt det behöver komma reeegggn....

Och jag blir så trött när jag hör det där och tänker på huvudvärken som kommer med åskan, blött överallt, det eviga gräsklipparsurret så fort regnet slutar, ogräset som växer som en djungel och sen alla dessa sniglar och gå och trampa i så fort man sätter foten utomhus och när kryper dom in och fyller upp golv, skafferi och garderober? :roll:
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Sitter i en husvagn i Borås, det har regnat rejält det sista dygnet.. :evil:

Trist att sitta här men värre för dom som är inne på hundutställningen, det var därför vi åkte upp... 8)
Forumsponsor

"upp" är ofta en vinnare på sommarvädret... :roll:
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

56:an skrev:"upp" är ofta en vinnare på sommarvädret... :roll:
"upp" i detta fallet är transporten från Skåne till Borås, 30 mil norrut, därav "upp"...
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Såg fint ut i morse iaf:
Bild
Men senare kom regnet förstås. :?

/ P
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Här uppe i Höga Kusten har det varit sol och uppehåll. Men det är kyligt som själve fan i luften, känns som slutet av september typ... :evil:
Jag som har köpt bussbiljett söderut för att hämta hem en MC :roll: Ha, aldrig att jag kör 50 mil i denna kyla, då är jag justerad för ett bra tag efter det.
Tur jag tog med av/ombokning. Får väl hoppas på att det bli EN(1) dag i "sommar" i alla fall som det är normal temp. :)
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Hasse skrev:Här uppe i Höga Kusten har det varit sol och uppehåll. Men det är kyligt som själve fan i luften, känns som slutet av september typ... :evil:
Jag som har köpt bussbiljett söderut för att hämta hem en MC :roll: Ha, aldrig att jag kör 50 mil i denna kyla, då är jag justerad för ett bra tag efter det.
Tur jag tog med av/ombokning. Får väl hoppas på att det bli EN(1) dag i "sommar" i alla fall som det är normal temp. :)
Men sitta på skotern mitt i vintern...

Har du inget hästtäcke att värma dig med :mrgreen:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

:shock: Skoter??? BildBildBild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev::shock: Skoter??? BildBildBild

måste ju hålla med dig Hasse...SKOTER... :YMSICK: [badair] [badair]
HSE

Inlägg av HSE »

15,4 grader och grått här just nu. Ingen sommarvärme direkt men det har åtminstone inte regnat på en 11-12 timmar nu :)
HSE

Inlägg av HSE »

Under över alla under, det blev en fin solig dag :shock: Passade på att klippa och välta flygfältet.
20140630 011 (640x480).jpg
20140630 011 (640x480).jpg (305 KiB) Visad 1759 gånger
Klipparn orkar gott med välten, 2 cylindrar,650cc, 20 hk och trycksmörjning med oljefilter.
20140630 012 (640x480).jpg
20140630 012 (640x480).jpg (289.6 KiB) Visad 1759 gånger
20140630 014 (640x480).jpg
20140630 014 (640x480).jpg (308.82 KiB) Visad 1759 gånger
Forumsponsor

I Kalmar är vädret fullkomligt tröstlöst. Det är veteranfordonsträff ikväll men den verkar åska och regna bort den här gången också :(

Maken till dålig start på sommaren måste vara flera år sedan. Så dåligt har inte vädret varit den här tiden sen jag gick med här i alla fall för jag har alltid varit ute och mekat vid den här tiden då. Svt:s väderkrönikor för sommarmånaderna vägrar jag och läsa för dom bara dribblar med statisken för att försköna verkligheten. Är det bra vill jag höra det, är det dåligt vill jag höra det också och inget selektivt hycklande och hymlande om hur vädret varit.

Jag kollade nyss hur vädret är i Moskva och där var det fint sommarväder som attan 8)

http://www.klart.se/v%C3%A4der-moskva.html

Ukrainskans ord klingar i mina öron, det är vinter när det är vinter och sommar när det är sommar :roll:
HSE

Inlägg av HSE »

Här har det varit fin väder också i dag fram till runt 1400. Då mulnade det på och åskan mullrar lite men lågt bort. Men mycket bättre än väderprognoserna förutspådde :)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

har faktiskt varit en riktigt hygglig dag här oxå... 8) har tillbringat dagen med att fixa till i garaget... :) och krypit omkring på gräsmattan å letat borttappade prylar.. :roll:
Skriv svar