Tradera och jag
- pangerva
- Forumsponsor
Re: Tradera och jag
What about Stålex? 

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
någonstans på forumet finns länk till ett pip-test gjort på tivedens motor.ollaolle skrev:Nyfiken som man är,vad är det för speciellt med den här modellen? Brukar bli dyra..Är det så enkelt att dom funkar kanonbra?http://gamla.tradera.com/item/302510/21 ... -expansion
och den funkade förvånansvärt bra.
men inte så bra att det motiverar det priset.
hälften är väl kultvärdet.
var det enda som gick att köpa över disk på 70talet.
erlan
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Reflexerna och pedalerna skulle jag troCalleberg skrev:Varför blev det här så dyrt??
http://www.tradera.com/item/343937/2100 ... image-link
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Attraktiva saker och ett fint upplägg.Calleberg skrev:Varför blev det här så dyrt??
http://www.tradera.com/item/343937/2100 ... image-link
Du var helsåld, erkänn!!!

Cykelpumpshållarna var det jag skulle ha, Ringklockorna kommer ochså till användning plus några reflexer.
Resten hamnar i bra att ha lådan.(jag har många sådana)
Men 600 spänn, vafan
Jag tycker det blev åt helvete för dyrt igentligen men jag bara orka inte vänta på flera pumphållare, jag "behöver" dessutom två par.
Jag missade ett par pumphållare för ett tag sen som gick för 50 spänn eller så.
Vad är det som är speciellt med pedalerna?
Resten hamnar i bra att ha lådan.(jag har många sådana)

Men 600 spänn, vafan

Jag missade ett par pumphållare för ett tag sen som gick för 50 spänn eller så.

Vad är det som är speciellt med pedalerna?
Pedalerna kallas "blockpedalen" och just det utförandet på bilden är standard på svenska militärcyklar
Det har alla tekniska genier

Calleberg skrev:Resten hamnar i bra att ha lådan.(jag har många sådana)![]()
Det har alla tekniska genier

Hittade testen....Google is da shit... http://www.scribd.com/doc/155577021/Test-Avgasystemerlan skrev:någonstans på forumet finns länk till ett pip-test gjort på tivedens motor.ollaolle skrev:Nyfiken som man är,vad är det för speciellt med den här modellen? Brukar bli dyra..Är det så enkelt att dom funkar kanonbra?http://gamla.tradera.com/item/302510/21 ... -expansion
och den funkade förvånansvärt bra.
men inte så bra att det motiverar det priset.
hälften är väl kultvärdet.
var det enda som gick att köpa över disk på 70talet.
erlan
Kan någon här förklara oskicket med att ha ett utropspris som är lägre än reservationspriset, som man dessutom inte vet vad det är?
Hur sugen blir man att buda igen om man bjuder utropspriset och får till svar att reservationspriset ej uppnåtts. Inte mycket.
Om man nu har ett lägsta pris man vill sälja till kan man ju börja där.
Hur sugen blir man att buda igen om man bjuder utropspriset och får till svar att reservationspriset ej uppnåtts. Inte mycket.
Om man nu har ett lägsta pris man vill sälja till kan man ju börja där.
ja om man har ett reservationspris, finns det väl ingen anledning att ha ett högre utrop än en krona?
erlan
erlan
-
Jag har slutat bjuda på auktioner med reservations pris.
Japp, jag oxå, känns bara trist att börja...HUSQVARNA SPORT skrev:Jag har slutat bjuda på auktioner med reservations pris.
Brukar dock bevaka en del intressanta auktioner för att se hur dom slutar.
En annan företeelse man ser ibland, som jag inte heller begriper, är ett relativt högt startpris och sedan ligger "Köp nu"-priset inte så långt över.
Är det bara för att man ska lockas att tycka att det är lika bra att slå till direkt?
Ja, såklart. Jag tycker det är rätt bra, då kan man slå till direkt utan att behöva vänta i en vecka eller två, på att auktionen tar slut...Coolvette skrev: En annan företeelse man ser ibland, som jag inte heller begriper, är ett relativt högt startpris och sedan ligger "Köp nu"-priset inte så långt över.
Är det bara för att man ska lockas att tycka att det är lika bra att slå till direkt?
/Tomas
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Jag fick det här idag när jag ropat in en grej på Tradera.
Resonerar jag fel?
Det är nog första gången en säljare säger det rent ut, och jag tänker då fan inte lämna något omdöme innan jag fått mitt. Han är säkert hur ok som helst och jag får säkert ett vanligt "snabb betalare" men eftersom han tog upp det så får jag ju vackert svara att jag inte resonerar ehhh... likadant.Tack för affären, som säljare så inväntar jag ditt OMDÖME innan jag själv lägger mitt.
Resonerar jag fel?
Nix !Lolalola skrev:
Resonerar jag fel?
/ Patrik