Ett bra byte, ett bra fynd!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Humbug

Ett bra byte, ett bra fynd!

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjenare, polaren frågade om jag kunde fixa en cykel utan växlar, o det ska jag få en, en Monark kärring cykel!

Iaf, han frågade om jag ville byta mot en risig fs1a, javisst sa jag, men jag vet inte när jag får hem cyklen, ÄSCH sa han, kom och titta iaf.

Åkte t han, och kom ner i hans källare, första man ser är att den är fräschare än trott, bland annat :

Nya däck fram o bak
fräscha skärmar
bra lager i motorn

Och saknar inte allt för mycket! (man blev glad) :P :D

Men utöver det! (glad som jag redan var)

viktoria motor block + lite växel låds delar
mikuni (äkta) 20mm
fs1a fögge
Pallas fögge (dock skadad) + insug
och någon annan fögge okomplett

4-5 olika drev, 2 olika cyllar (vet ej till vad)
cylle till sachs 505 med lätta repor i
+ massa annat smått o gott.

Så vad säger ni folk? Var det ett bra byte? (vi har bestämt att vi ska byta), ska bara få tummen ur o hämta cyklen) :twisted: :twisted:

Bild har jag givetvis!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror på cykeln :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:beror på cykeln :D
cykelns värde går inte över 4-500kr :) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gammal och i fint skick så...... <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra byte, nu slipper du trampa längre :wink:
Men jag gillar ju Fs1:orna eftersom det var min 15års moped. Riktigt trevlig moped som är lätt att få extra fart på. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Humbug

Inlägg av Humbug »

Raketsport skrev:Bra byte, nu slipper du trampa längre :wink:
Men jag gillar ju Fs1:orna efter det var min 15års moped. Riktigt trevlig moped som är lätt att få extra fart på.
Jag gillar fs1an likaså, i o med att dom varvar bättre än te,x DT.

Lätt att få upp på bakhjulet..

Hehe, denna moped skall användas till ett special bygge!:) <!-- </EdIndex> --></div>
Tolle

Inlägg av Tolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir säkerligen ett bra byte! :)
här haru min Fs1:a med 5,5 o 16mm o sachs ljuddämpare,varvar gött i ca 65-70 :)
är en 3 skiftslack mellan lila/svart/brun med pearl i :)
o TT styre såklart :)
gör nått snyggt me din me! :) :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Tolle"]blir säkerligen ett bra byte! :)
här haru min Fs1:a med 5,5 o 16mm o sachs ljuddämpare,varvar gött i ca 65-70 :)
är en 3 skiftslack mellan lila/svart/brun med pearl i :)
o TT styre såklart :)
gör nått snyggt me din me! :) :wink:

<---->

Din såg riktigt fin ut, trevlig moppe o glida på, lätt trimmad dessutom.

Min kommer det inte bli mycket original kvar av...hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fortfarande är det ju en fs1a och oavsett värde så inte hade jag
bytt ens en cykel av gammalt genuint snitt rakt av - hade förmodligen
velat ha emellan en tusing eller så - skulle naturligtvis inte tagit med
moppen hem - risk för smitta på annat jox man har liggandes :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Grannen skrev:Fortfarande är det ju en fs1a och oavsett värde så inte hade jag
bytt ens en cykel av gammalt genuint snitt rakt av - hade förmodligen
velat ha emellan en tusing eller så - skulle naturligtvis inte tagit med
moppen hem - risk för smitta på annat jox man har liggandes :wink:
Det kan ju bli som med frugans hobby (katter) Köpte en ny katt och får medicinera alla i 40 dagar :cry: :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funkar det inte med karantän, jag menar för såväl katter som moppar slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Conrad Engström skrev: Det kan ju bli som med frugans hobby (katter) Köpte en ny katt och får medicinera alla i 40 dagar :cry: :cry:
Vet precis vad du pratar om. Det kan bli jobbiga och kostsamma historier att ta en ny katt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd bara att man inte får välja om man vill ha katt eller inte för här där
jag bor så tror alla som har katt att alla andra även vill vara med och dela
vårdnaden för dom springer runt och pissar ner hela orten :cry: Nä, då är
det bättre med mopeder - där får man välja skick och märke efter tycke
och smak utan att någon misstycker,även om inte alla vill ha en puch :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

Grannen skrev:Synd bara att man inte får välja om man vill ha katt eller inte för här där
jag bor så tror alla som har katt att alla andra även vill vara med och dela
vårdnaden för dom springer runt och pissar ner hela orten :cry: Nä, då är
det bättre med mopeder - där får man välja skick och märke efter tycke
och smak utan att någon misstycker,även om inte alla vill ha en puch :lol:
Det är sant det du säger.

En mopeds fördelar, går att ställa och där står den tills ägaren får tummen ur.

Katten - springer runt och lyssnar inte på kommando, går inte använda som transport medel, gör ingen nytta förutom att jaga möss. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja katter har gjort livet surt för mig :cry: Dom kryper in i varenda boda å pissar runt! Dom pissar på fyrhjulingen å skotern så jag fick kasta bort mina skoterkläder. Sedan har dom pissat på våran plastgran på bron=soptippen.. Dom har pissat på mattorna/sängkläder/kostymer så fort vi hänger ut på vädring. dom river upp sopsäckarna om man ställt dom på bron i ngn timme. En var även på väg in i våran barnvagn när min grabb var liten. Dessutom skiter dom på dom uppskottade stigarna så när jag sedan kör med snöslungan får jag ett fuktigt snömoln med finfördelad kattskit i ansiktet/ögonen/munnen. även våran sandlåda har blivit en kattlåda riktigt kul att se minstingen bolla runt me en torkad skitkorv va.. Vi har kattmänniskor som bor runtomkring i hela villaområdet å det verkar vara helt legalt med att deras katter kutar omkring på alla andras egendom men när våran lilla dammtuss till hund råkade smita över på deras gård då ringde dom å sa "eran hund har smitit"
Å sist men inte minst så sprider dom egentligen smittor å sjukdomar tex. en skogssork lever ungefär 4-6 dagar med råttgift i sin kropp om då en katt äter den å sedan går in å lägger sig å busar med barnen klöser på deras händer å slickar runt då sprids råttgiftet över till barnen så även sorkpest å andra äckliga fågelflunsor. vilda tamdjur nej tack!
håll dom kopplade! Katter är faktiskt det enda husdjuret som som får leva helt fritt utan att det går att polisanmäla.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar