Blocket / Tradera m.m. EJ MOPEDRELATERAT
Re: Blocket / Tradera m.m. EJ MOPEDRELATERAT
Mink behövs inte, det är ett djur som spritts på grund av rymning och dumma fritagningar från minkfarmer, ska inte finnas frilevande i sverige, dom förstör fågellivet bland annat.
Sorkfeber är inte alls svårt att få, räcker med att man krattar ihop en löv/gräshög, jag har själv haft det. Dammet behövs inte mycket för att man ska andas in, därför man ska binda med vatten om nan t.ex ska städa där det finns sorkavföring.
Sorkfeber är inte alls svårt att få, räcker med att man krattar ihop en löv/gräshög, jag har själv haft det. Dammet behövs inte mycket för att man ska andas in, därför man ska binda med vatten om nan t.ex ska städa där det finns sorkavföring.
För att få kvar lite växter i trädgården och slippa alla hål i gräsmattanandazon skrev: Jaga sork med Briggs&Stratton, är det för att jaga bort eller avliva?
// Andazon
Om dom dog eller flydde vet jag inte, men dom är inte kvar iallafall
Opel Rekord cupé

"Opel Rekord Coupé 1962, renoveringsobjekt, registreringsbevis finns. "
Skellefteå
P1000:-
http://www.blocket.se/vasterbotten/Opel ... m?ca=2&w=1

"Opel Rekord Coupé 1962, renoveringsobjekt, registreringsbevis finns. "
Skellefteå
P1000:-
http://www.blocket.se/vasterbotten/Opel ... m?ca=2&w=1
en mink bet ihjäl sex ankor för en granne, och släpade iväg med en.Raketsport skrev:Både sork och mink behövs som föda för andra djur i naturen. Sorken ses som skadedjur sedan man upptäckte sorkpest/sorkfeber, vilket inte är så lätt att få. Du ska först hitta en gammal ladugård, höskulle eller vedhög med mycket gammalt damm och mycket sorkurin, sen ska man sparka upp det dammet till en grad att du andas in det. Har du otur så har har en smittad sork kissat i den dammhögen som du just rivit upp.
Inte någon av dessa djur gör skada på hus & hem.
inte helt ovanligt att den besöker hönshus heller.
kan gå på födosök 2-300 meter från vattendraget den bor vid.
sorken har på sitt samvete här ett nyplanterat fruktträd, en fläderbuske och ett trädgårdsland med rödbetor.
det sistnämda före min tid.
däremot är vi människor, framför allt vi jägare, lite inkonsekventa vilka främmande djur vi ska ha i sverige.
dovhjort, kanadagås och signalkräfta är tre exempel på främmande arter vi vill ha?
i våran fiskevårdsförening planterar vi med jämna mellanrum ut den finska laxöringen Konivese.
erlan
Detta inlägg gör jag, trots :
i våran fiskevårdsförening planterar vi med jämna mellanrum ut den finska laxöringen Konivese.
Men hur kommer det sig att ni planterar in just den arten ?
Stefan

Stefan
Konivesiöringen växer väldigt snabbt. Det brukar vara det vanligaste skälet till att man i fiskeklubbar väljer just den stammen av öring, förutom regnbåge förstås.
Raketsport skrev:Både sork och mink behövs som föda för andra djur i naturen. Sorken ses som skadedjur sedan man upptäckte sorkpest/sorkfeber, vilket inte är så lätt att få. Du ska först hitta en gammal ladugård, höskulle eller vedhög med mycket gammalt damm och mycket sorkurin, sen ska man sparka upp det dammet till en grad att du andas in det. Har du otur så har har en smittad sork kissat i den dammhögen som du just rivit upp.
Inte någon av dessa djur gör skada på hus & hem.

Jag tycker att människan ska sluta leka "Gud" och bestämma vilka varelser som ska få leva, fast man kan ju förstå ilskan som många fårbönder känner när vargen rafsat runt i hägnen på natten och dödat får utan att äta upp dom.
det valet gjordes för så länge sen, så det är det tveksamt om någon minns varför.Falkfish skrev:Detta inlägg gör jag, trots :![]()
Stefan
idag beror det nog mest på en bra affärsrelation med fiskodlaren.
erlan
Flugfiskeklubben, som jag tidigare var medlem i, arrenderade en tjärn där det fanns det gott om småmört. Därför beslutade vi om att prova med konivesiöring, eftersom den stammen av öring hade rykte om sig att växa snabbt på grund av att den åt mindre fiskar. Försöket misslyckades kapitalt. De allra flesta öringar gick ner i vikt och såg närmast ut som slipsar. Det var endast någon enstaka öring som gick upp i vikt. Efter detta återgick vi till att sätta ut regnbåge...
Den var en fin Amazon för femtusen kronor
Men Dalarna är massor av mil bort och jag kan inte ha fler bilar nu
men fler mopeder får alltid plats
Jag tittar på stötfångaren fram och den är väldigt fin så det här är nog en bil som mestadels har stått inomhus i garage.
På veteranmarknaden i Kalmar Folkets Park i lördags hittade jag en skapligt fin stötfångare fram till Amazon för min är ju sämre på mitten och högerdelen eftersom de är utbytta och den äldre mannen fick inte tag i bättre då.
Stötfångaren kostade några hundra, men den är heller inte hundra men klart mycket bättre än den jag har. Sen hittade jag navkapslar också skapligt billigt så dom nöp jag direkt. Vad gör man inte för lite chrome?

Men Dalarna är massor av mil bort och jag kan inte ha fler bilar nu

men fler mopeder får alltid plats

Jag tittar på stötfångaren fram och den är väldigt fin så det här är nog en bil som mestadels har stått inomhus i garage.
På veteranmarknaden i Kalmar Folkets Park i lördags hittade jag en skapligt fin stötfångare fram till Amazon för min är ju sämre på mitten och högerdelen eftersom de är utbytta och den äldre mannen fick inte tag i bättre då.
Stötfångaren kostade några hundra, men den är heller inte hundra men klart mycket bättre än den jag har. Sen hittade jag navkapslar också skapligt billigt så dom nöp jag direkt. Vad gör man inte för lite chrome?

Förmodligen tillverkad av Bergbolaget i Lindesberg nån gång i början av 50-talet men senare flyttades tillverkningen till Kalmar. Vad jag vet fanns dom med Volvo B4B, Volvo B16, Volvo B18A samt Perkins 4.108 motorn.
Har sett såna dyka upp på Blocket då och då