BjörnK skrev:Så här ser den Bing 15 ut som jag menar, det runda luftfiltret trycks in i bakänden.
Det jag letar efter är en insugsdämpare som jag kan kränga över.
För den som följt några av mina kommentarer här på forumet, så offrar jag hellre lite effekt om jag kan få bort brölet från insuget.
Ytterdiametern är, som sagt, 55 mm.
Om du ska använda orginal encarwiburk så behövs nog den öppnas upp för bättre flöde. Provmonterade en sådan på min monarped med kinabing 15 och fladdermuscylle och effekten minskade asevärt ( Ja, jag justerade munstycket). Skaffa gärna en annan burk så slipper du förstöra en fin grå burk
Jag tror att jag har ett par sådan här liggande om du behöver en.
Bilagor
10-18-401_4274.jpg (109.01 KiB) Visad 3628 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
PMa adressen så skickar jag dem. Det ena är större för trimmade maskiner.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Gjorde några tappra startförsök i bastuvärmen idag.
Ville ibte starta och för varmt för att bråka med den, så jag får fortsätta en annan, helst svalare, dag.
Monarpeden har fått sig en längre tur med den första förgasaren (fick inget liv i den alls med utbytes-bingen)
med blandat resultat.
Går mycket bra på fullgas, spinner som en katt.
Men låg och mellanregistret är värdelöst.
Hackar, stannar, verkar sura ned sig.
Fick ett tips om att byta till ett mindre huvudmunstycke, och det låter som en nog så bra tanke.
Jag ska också försöka ställa tändningen bättre, kan ju vara något som felar där också.