Jag fattar inte ett barr

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Jerka_59
Forumsponsor

Jag fattar inte ett barr

Inlägg av Jerka_59 »

Jag gjorde en affär med en forum medlem och frågade om varan är i gott skick som svar fick jag att den var i riktigt bra skick med tillägget
och då menar jag det, med dessa ord i ryggen så kände jag mig ganska säker att fullfölja affären, överenskommen summa betalades och
det gick några dagar så kom paketet, så jävla missnöjd jag blev när jag såg skicket, en förgasare som sett sina bästa dagar, flänsen böjd,
fäst hålen sönder borrade, trottelhuset så slitet att en långtradare kunde åka rakt igenom med trotteln nere, när jag påpekade detta för säljaren
så ingen respons överhuvud taget, inget svar ingenting!!!

Jag levde i tron att när vi har ett forum så skall vi väl vara justa mot varandra, vara ärliga och uppriktiga med det vi säljer och tala om när
det finns defekter som påverkar funktionen och framför allt vara så rakryggade att man i alla fall kan svara på ett pm som innehåller syn-
punkter på den sålda varan, att jag inte erhållit något svar tolkar jag som det var en medveten handling att blåsa mig, nu har jag fått
både namn, adress och telefonnummer till säljaren, så på något sätt kommer det att lösa sig men upplever hela historien som väldigt tråkig
att det finns medlemmar på ett forum som skall gagna vårt intresse för veteranmopeder som beter sig så här, antar att i grund och botten
handlar det om uppfostran av denne unge man och där förefaller det som hans föräldrar har misslyckats i det avseendet eller så är dom av
samma skrot och korn
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11

Söker
Fram Speed
HSE

Re: Jag fattar inte ett barr

Inlägg av HSE »

Ja, det är tråkigt när varorna inte motsvarar beskrivningen och fotona inte visar felen. Jag har också råkat ut för detta på tradera :( Men på detta forumet hoppas/tror man ju att medlemmarna som säljer har bättre koll på sina delar. Men undantag finns tydligen.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Att uppenbart dölja/inte meddela defekter är inte ok!
Jag har inga synpunkter på att folk tjänar pengar på att sälja delar,
men att få en vettig beskrivning av varan är ju inte för mycket begärt!!
Hör inte säljaren av sig, så hänger du ut honom här.
blyfot
Forumsponsor

Inlägg av blyfot »

Det svåra med att handla via forum etc. är att det är komplett omöjligt att veta vilken grad av expertkunskap som respektive säljare innehar, utan kunskap kan kassa delar se väldigt fina ut om man inte vet vad de ska ha för egenskaper. Kvaliten ligger således i betraktarens öga. Det är många som inte kan ett skit, det märker man när man vandrar runt på mopperallyn om lyssnar lite på hur folk resonerar.
Det vore olämpligt att använda forumet som rättegångssal för oliktyckande och tvistande parter, det bör ni ta privat slider_thankyou.gif själv gör jag hembesök om jag inte är nöjd och tycker att det är värt besväret.
En god regel är att låta bli att handla på detta vis. Bättre att se och känna innan man handlar om man inte vet vem man har med att göra.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Det är lite väl långt att åka från Jönköping till t.ex. Rimbo barra för o titta på en motor.
tycker också man bör kunna lita på säljaren, speciellt när det är en forummedlem.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag uppmanar forummedlemmen att höra av sig till dig, Jerka _59 och att ni kan lösa situationen. Vill att vi ska kunna lite på varandra på forumet.
Alla "sura affärer" är inte för att luras utan det kan handla om okunskap också. Den enes skrot är den andres guld, så att säga.

Ha i beräkningen att man i regel är svårare att nå under sommaren.
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Jerka_59 skrev:Jag gjorde en affär med en forum medlem och frågade om varan är i gott skick som svar fick jag att den var i riktigt bra skick med tillägget
och då menar jag det, med dessa ord i ryggen så kände jag mig ganska säker att fullfölja affären, överenskommen summa betalades och
det gick några dagar så kom paketet, så jävla missnöjd jag blev när jag såg skicket, en förgasare som sett sina bästa dagar, flänsen böjd,
fäst hålen sönder borrade, trottelhuset så slitet att en långtradare kunde åka rakt igenom med trotteln nere, när jag påpekade detta för säljaren
så ingen respons överhuvud taget, inget svar ingenting!!!

Jag levde i tron att när vi har ett forum så skall vi väl vara justa mot varandra, vara ärliga och uppriktiga med det vi säljer och tala om när
det finns defekter som påverkar funktionen och framför allt vara så rakryggade att man i alla fall kan svara på ett pm som innehåller syn-
punkter på den sålda varan, att jag inte erhållit något svar tolkar jag som det var en medveten handling att blåsa mig, nu har jag fått
både namn, adress och telefonnummer till säljaren, så på något sätt kommer det att lösa sig men upplever hela historien som väldigt tråkig
att det finns medlemmar på ett forum som skall gagna vårt intresse för veteranmopeder som beter sig så här, antar att i grund och botten
handlar det om uppfostran av denne unge man och där förefaller det som hans föräldrar har misslyckats i det avseendet eller så är dom av
samma skrot och korn
Jag vill minnas det fanns en tråd med bilder m.m. om den här förgasarn men jag hittar den inte...

Har du länk?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev: Jag vill minnas det fanns en tråd med bilder m.m. om den här förgasarn men jag hittar den inte...

Har du länk?
Den har jag nog flyttat till moderator delen, kan leta fram den
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Flyttat av vilken anledning då?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev:Flyttat av vilken anledning då?
Vi flyttar alla säljes och Köpestrådar där man skrivit såld eller köpt (först till en dold avdelning), för att det alltid ska vara aktuella annonser.
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Aha, då förstår jag :D

Tyckte först det kändes som saknades när jag letade efter underlaget.
Skriv svar