membran cylle 12 mm +12mm förgasare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
cobra karlsson
Kontakt:

membran cylle 12 mm +12mm förgasare

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som rubriken säger kan det vara något att prova fick med en sån cylinder samt förgasare på en 3 v luftkyld handväxlad motor hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jodå, går riktigt fint med det. hade på min flaka, orken blev mycket bättre! hade en 2000 med samma cylinder men med 8,5 pickade på i ca 45-50. kändes MYCKET bra att kunna köra om en plastmoppe 8) (även om jag krööööööööööööööööp förbi :oops: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har testat på Compact med 12mm Padda och 12mm membrancylle. Drevad med 13k framme och 34k bak, GPS mätt toppfart är 47,2km/h, och den är fullkomligt löjligt bottenstark. Ligga på tomgång på 2an i 30cm snö och den plogar fram som värsta traktorn.

3an varvas ur med endast 3/4 gas. Sista fjärdedelen medför ingen extra fart hur man änså vrider på munstycket utan bara mera bröl från insuget. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nämda Compact är min, en 1252 -75 med treväxlad fot.

Kan säga som sähär:
Jag älskar motorn!

Är härligt att kunna ligga på 3:an tomgång i moppekaravan (typ CMU's unionsrally) och sen vrida fullt, utan att maskin tvekar :) Och sedan ligga och macha 45 km/h...

Även om någon hänkar... För den är så stark så det märks knappt :)

Fråga herr Nymans när jag körde förbi hans då otrimmade mamba med en extra moppe + ryttare på släp :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lason skrev: Fråga herr Nymans när jag körde förbi hans då otrimmade mamba med en extra moppe + ryttare på släp :)
Tillfället Herr Lason syftar på var en kall vinterkväll och extramoppen var en Monark 1279a med igensotad krök och en cylle som var skit slu, ryttaren i fråga var hans yngre bror.

Lason låg bakom mig och hans bror med, hans brorsa hänkade på Lason och dom drog en omkörning med rejäl fart.

Så vet ni nu den lilla historien :) <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar