En gång i tiden drömde jag om att flytta till ett varmare klimat när jag blev pensionär, efter ett par semesterresor till värmen insåg jag att det inte är så kul med för mycket värme Så om bara vintrarna kan bli som den senaste, milda med minimum av snö så är det inte så illa här i alla fall. 19,2 grader här nu och halvklart, ganska lagom
Just nu här på Fårö är det varmt och skönt både i luft och vatten!
Jag är också imponerad av alla gamla fina cyklar här,
man blir liksom sugen på att köpa en eller två...
Åska i går kväll igen, avslutade med en blixt och knall alldeles nära. Ljuset slocknade och det fräste från nätaggregatet till satellitmottagaren . Det var dött efteråt och luktade bränt, andra gången i år det hände, förra gången fick vi byta spisen och mikrovågsugnen med, den här gången räckte det med nätaggregatet som jag hade ett i reserv sedan sist Tur att satellitmottagaren höll! Men kan bli dyrt med alla åskväder, datorerna hade jag dragit ur sladden till med det finns saker som pannstyrningens datorbox som det visserligen går att bryta strömmen till med det hjälper dåligt om det slår ned elledningen, fodras ju minst en dm avbrott mellan ledningen och strömförbrukaren då för att vara säker. Fått en massa regn också, hoppas skogsbrandsområdet får lika mycket...
Bekymmer har jag, men såna bekymmer du beskriver är jag rätt så befriad från numera. En trådlös dator, en trådlös telefon, en mobiltelefon med kontantkort samt en klockradio. Det är nog allt i elektronikväg som används hos mej
Visst ja, sen är det några klockor också, för allt är ju elektroniskt nuförtiden...
Febertermometer har jag både digital och ANALog.
56:an, du glömde digitalkameran...
Annars så skiner solen och temperaturen ligger på modesta 21 grader över nollan.
Det är rent makalöst vilka funktioner dom kan få in....
Om jag har kameran i fickan och råkar stöta emot nåt då ger den ifrån sig pip som om det vore en levande varelse som blir klämd och det gör ont