Djensen81 skrev:Jag har tänkt lite på det med plugg.
jag har ingen plugg i min moped. fanns det inte på 1231 modellen lr är den redan borta?
var det första jag kollade nämligen ;)
Visst har du en ILO G50 motor
Har du en gjutjärnscylle eller alucylle
Ta en bild på cylindern där förgasaren ska sitta och lägg ut den här
Vad har du för förgasare , förresten ta bild på den också
ilo gjutjärnscylindrar har ingen plugg,
aluminiumcylindern har en halvhård stålring ingjuten i aluminiumet runt insuget.
funkar dock bra med roterande filar i hårdmetall.
ett otrimmat insug bukar vara mellan 8-10mm, kommer inte ihåg vad det är på ilo.
Men hur är det då?
Då kan jag inte bara köpa en större förgasare? Utan jag måste väl ha en cylinder som är lika stor i hålet som förgasare? Annars blir det ju som en flaskhals. Tänker jag rätt där?
Och jag vill ju inte borra i original delarna
Det ser ut som att förgasaren kan tas upp ganska rejält om man vill anpassa den till en cylinder med större hål. Trottelhuset är gjort för en betydligt större luftkanal genom förgasaren.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Oj........ You lost me. Haha
Fladdermusinsuget? Gissar att insuget på min cylinder ska se ut som det gör på förgasaren?
Trottelhuset?
Vad menar du med att "tas upp"?
det är tveksamt om någon på det här forumet har erfarenhet av just den moppen.
men när jag var ung så var svensk orginaldrevning det accsnabbaste någon använde.
men mindre framdrev och/eller större bakdrev ger snabbare acc.