Moppetur i Fellingsbrotrakten III
Re: Moppetur i Fellingsbrotrakten III
Tror den fyrcylindriga tändkulan är en bolinder motor troligtvis 4x25hk!
Har tyvärr inga fler bilder på den, jag var så inne i att kolla på startproceduren så man glömde tid och rumCobra5000 skrev: Edit: Kanske Oaken har bättre/fler bilder på reservkraftaggreatet?

Redig sång var det i maskin kan jag lova, lät rapp (nästan iaf) för att vara en tändkulemotor.
Mopedheads / Stram Wire Sverige
Blir ju så med flera cylindrar tänder 4 gånger/varv istället för 1 vi har en tvåcylindrig och den låter nästan stressadOaken skrev:Har tyvärr inga fler bilder på den, jag var så inne i att kolla på startproceduren så man glömde tid och rumCobra5000 skrev: Edit: Kanske Oaken har bättre/fler bilder på reservkraftaggreatet?![]()
Redig sång var det i maskin kan jag lova, lät rapp (nästan iaf) för att vara en tändkulemotor.

Jo, det verkar intressant där, vi får väl hur det blir framöver om jag tar mod till mig för en längre resa utanför länsgränsen.Cobra5000 skrev:56:an, Varför inte hänga med på nästa års moppetur till Jädersbruk?
Tror nog att du skulle kunna trivas där...![]()
Problemet med mina små turer brukar vara att jag planerar in för mycket ärenden så det blir stressigt. En sån Jädersbrukresa borde vara enkom för det eller åtminstone nästan