Kulringar som inte är kul längre
-
Kulringar som inte är kul längre
kulringar styrstag flaka 1189 vart får man tag på kulringar som passar utan att det kostar skjortan?
Re: Kulringar som inte är kul längre
är det lagringen mellan spindel och framaxel du menar så är väl det samma som cycklar??
erlan
erlan
-
Ja du har rätt att det finns till cyklar men hur vet jag vilka som är av rätt storlek? det finns ju ett otal olika ungefär som det finns massa olika kullager
-
Du har nog en kula kvar av lagrett mät diametern på den och köp ca45st lösa kulor hos cykelhandlarn och montera med myckett fett funkar bra.
brukas dock vara billigare att köpa direkt hos momentum, eller nån av deras konkurenter.
erlan
erlan
Så där jättemånga olika kulringar till cykelstyrlager finns det ju inte....
Jag har det där i en lagerlåda med några olika fack och vad jag minns finns där bara två olika sorter, den äldre och den senare typen MCB styrlager
Jag har det där i en lagerlåda med några olika fack och vad jag minns finns där bara två olika sorter, den äldre och den senare typen MCB styrlager

-
ringarna har en diameter på ca 38mm och kulorna är ca 5mm 15 stycken dock är dom så slitna att kulorna lossnar utan vidare och helsmutsiga av fett och små sandpartiklar så att byta dom komplett ser jag som bästa lösningen så om jag kunde få lite hjälp med en bra inköpskanal vore jag glad
-
Dessa kulringar finns på Cykelkrafts hemsida som reservdelar, kostar 25 kr st