Har regnat mest hela dan idag skittråkigt
Annars vad jag är trött på denna blöta som varit här mest hela eftersommaren, visst det har varit fint emellanåt men så fort det äntligen torkat upp något så har det kommit en ny dusör uppifrån och sen är allt genomblött igen
Har varit borta och grejat men den där Amazon 58:an idag, stod förvisso under ett tak men det regnade och blåste hej vilt så det var inge läge för och ta några bilder. Hur som helst går motorn fint nu men jag fick både skrapa och putsa fördelarens brytarnock ren från fastsmält plast från brytararmens plastklack eftersom mekanikerna vet att det inte behöver smörjas men nu är det och regulatorfunktionerna samt axeln och hela faderuttan välsmord så nu ska det väl hålla ett slag.
Jag hörde nåt skrammel också när man gasade till och vid en koll så visst var de undre skruvarna till generatorn lösa och det ska dom ju vara så det blir lättare och byta och spänna fläktremmen
Bilen är jättefin men mycket småfel vid motorn, saker som var lösa, kärvat fast m.m. pga bristande underhåll. Hela kvällen igår gick åt bara för och fixa till förgasaren. Konstigt nog fungerade bilen ändå om än lite svårstartad.
En erfarenhet för mig var att motorn (B16A) är konstruerad för lågoktanig bensin, 83 - 93 ROT, och killen hade tankat sån där Shell Formula Super bensin säkert 98 oktan så hur jag än höjde tändningen långt över det rekommenderade så ville den inte spika, det var bara att tomgången blev för hög och motorns tomgång lite orolig. Det slutade med att vi satte tändningen en bit över det rekommenderade värdet och så ska han tanka 95 istället för den superbensinen blir ju bara onödigt dyrt, i alla fall tyckte jag det.