56:an skrev:Som Josefine säjer tror jag det ska vara en moped med tramper så man kan röra på benen lite emellanåt. Fotpinnar tror jag blir för stel fixerad ställning en längre tid.
Visst håller jag med om Zündapp, men JLO Piano motorn går rätt mjukt och vibrationsfritt den också trots den inte är gummiupphängd
Jag har funderat, men en veteran trampemoppe med U-ram är nog det jag föredrar som moppe och åka på i längden.
En limpmoppe det är för mej som en sportbil, vad ska man med den till om det inte finns nånstans och lasta saker
vicken tur då att ryggsäcken är uppfunnen då för oss som gillar att åka limpmoppe...
Jag tycker dina limpmoppar brukar man mest se under säljes
56:an skrev:Som Josefine säjer tror jag det ska vara en moped med tramper så man kan röra på benen lite emellanåt. Fotpinnar tror jag blir för stel fixerad ställning en längre tid.
Visst håller jag med om Zündapp, men JLO Piano motorn går rätt mjukt och vibrationsfritt den också trots den inte är gummiupphängd
Jag har funderat, men en veteran trampemoppe med U-ram är nog det jag föredrar som moppe och åka på i längden.
En limpmoppe det är för mej som en sportbil, vad ska man med den till om det inte finns nånstans och lasta saker
vicken tur då att ryggsäcken är uppfunnen då för oss som gillar att åka limpmoppe...
Jag tycker dina limpmoppar brukar man mest se under säljes
Därför lägger jag ut en sadelmoppe under säljes nu så jag inte gör dig lessen...
Den bästa mopeden jag någonsin haft är min Puch Dakota -73/74. Den har alltid startat, aldrig krånglat och man åker som en kung på den! Haft den i tio år nu och det är en solklar keeper!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
keep-calm-and-read-below-22.png (606.16 KiB) Visad 2982 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag sätter mina 5cent på att det är ägaren/mekanikern som avgör om det är en bra långlopps moppe eller inte, sen har jag märkt att ju mer varv/hk man tar ut ur sin moppe ju mer får man mecka...
För mej som brukskör året runt så är det saltet i Stockholm som förutsakar mest servicebehov i form av vajer och kedja