Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hasse »

56:an skrev: kommunism

Bild
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:Fin höstdag och betet putsas
Bild
Pilsnerräven :shock:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Ja, Pilsnerräven var och tuffade runt på ängarna idag igen
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Stort väderomslag på gång i hela landet säjer Martin på klart.se , finvädret är slut, och i nästa vecka väntas temperaturer tio grader lägre samt regn och blåst.
Det var ju i alla fall skönt så länge det varade... :cry:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Ingen risk här nere på Solsidan :D
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Så där ja, lite frost på bilen nu på morgonen..

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

Samma här :(
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Patrik skrev:frost

Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hurv, det kallt och blåsigt idag :cold: och det var -5 inatt
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Burrr.... det känns kallt nu i Kalmar också :shock:

Jag är ute och grejar med Amazonen och kände det blev kallt om fötterna och sen gick jag in och kollade och då är det bara fem grader ute, rena rama vintern... :-Q

Kylan går in med en gång här så nu börjas det igen med eldandet och källarspringet, tur man har ved nu åtminstone :lol:

Jag ska testa Amazonen imorrn på Bilprovningen får se hur det nu går :?

Förr tog jag sånt med en klackspark men nu tycker jag det börjar kännas lite pirrigt, ungefär som dan innan man ska till tandläkaren :roll:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Ta med en cykel så du kommer hem från bilprovningen 56:an. :wink:

I dag har jag varit i lingonskogen. Men det är ganska skralt med lingon och nu är de ännu färre efter att jag tagit de jag ville ha. :)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Fy tusan va kallt å äckligt här oxå i morse... [badair] :cold: blev premiär för kupevärmaren så man slipper sitta i en kall bil på morgonen..
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Nu är dom igång igen och nu i New York. Där hålls just nu ett stort klimatmöte. Om vi (läs du) inte gör något nu på en gång så är det för sent... Temperaturen kommer att stiga över 2-gradersmålet och du riskerar att brinna upp...
De tycks inte veta eller så vill dom inte veta eller förstå att jordens medeltemperatur de senaste 17 åren inte har stigit och detta trots att koldioxidhalten i atmosfären ökat från 280 ppm till närmare 400 ppm. Vad dom heller inte tycks veta
eller vilja förstå är att jordens medeltemperatur endast har stigit 0,7 grader fram till nu sedan 1850.
Vad då brinner upp..?

En av de större klimathycklarna som befinner där just nu, är skådisen Leonardo DiCaprio.
Utsedd av FN som sitt fredssändebud inför folkets klimatmarsch i New York i söndags.
Leonardo äger bl.a. fem energislukande lyxbostäder, har hyrt världens femte största lyxyacht för att parta och koppla av, flyger världen runt med ett eget privatjet, kör omkring i en stor bränsleslukande SUV etc. Uppenbarligen så tror han inte själv på det han predikar eftersom hans leverne knappast kan kallas klimatsmart. De som predikar mest för att vi ska rädda klimatet är de som är villiga att offra minst för klimatet. Troligen har DiCaprio blivit upplärd av den störste klimathycklaren av dem alla - Al Gore, som till och med lyckades mygla till sig Nobels fredspris - money talks...

Å här hemma har vi miljöpartiet, partiet som inte kan skilja på väder och klimat och som hatar människor och som vill återinföra fattigdom för alla. Ju fattigare människan är desto mindre klimatavtryck gör hon och då räddar vi klimatet och jorden, enligt MP. Suck!
Forumsponsor

Å jag har precis varit och testat Amazonen nu. Bilprovarn anmärkte på att CO-halten var låg, 0,3 och då frågade jag om inte det var bra för miljön?

- Jo så är det ju, svarade han då men sa att det inte var bra för motorn och att ventiler kunde brännas.

Jaha sa jag, då får jag väl vända mig till en verkstad och be dom höja värdet lite då.... :mutt:

Men nu när jag kom hem tittade jag på förra besiktningsprotokollet då föregående ägaren testade bilen och där var CO-halten endast 0,1 och då körde han på enbart bensin. Just nu är det 3 delar E85 och 1 del bensin 98 och det går bilen bra på.

Egentligen borde förhållande vara tvärtom att det skulle varit mindre CO-halt nu och mer förra gången så jag undrar om man riktigt kan lita på dom där mätningarna dom gör, för det verkar inte stämma med verkligheten... :roll:
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Frostfritt å gott idag.
Bild

/ P
Skriv svar