pangerva skrev:Igår och idag har jag varit ute och gasat lite.
Utan GPS men med min cykeldator som jag tidigare sagt visar ca 2 km/h för mycket.
Släppte av när cykeldatorn visade 73,5 km/h och inget nyp heller
Igår gjorde jag en ljudupptagning som jag inte lyckades lägga in men jag har mailat Jossan och bett henne om hjälp med detta.
Tror nog att ett 16T framdrev lätt orkas med så det kanske blir nästa grej. Väntar fortfarande på Michelindäcken jag beställde i USA.
Finns det någon som har ett 26T bakdrev som passar Monarknaven? I så fall kan jag vara intresserad. Har iofs ett men bultcirkeln skiljer så jag måste slipa hålen ovala alternativt borra dem större. Vill helst slippa det så jag hoppas någon har ett drev.
På vintern ska det vara mulet. Då ligger molnen som en isolermatta och vi har det varmt och gott.
Särskilt mycket snö blir det inte heller. Det hade varit nåt för dig Hasse.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Något eller ett par hundratal meter till hade behövts för att den ska varva ut helt till ca 70 km/h.
Nu nådde jag bara 65,9 km/h innan det började bli uppför.
Helt klart nöjd med min Sony actionkamera för 1490:- iaf. Kan köra kameran via WiFi mot t.ex. mobilen, även använda mobilen som fjärrkontroll, och så få GPS-data som här.
Går riktigt bra nu och kameran verkar vara ett bra köp. Gillar infogade gps'en med hastighet. Är det en app i kameran eller är den sammankopplad med telefonens wifi?
Raketsport skrev:Går riktigt bra nu och kameran verkar vara ett bra köp. Gillar infogade gps'en med hastighet. Är det en app i kameran eller är den sammankopplad med telefonens wifi?
Kameran har en inbyggd GPS och man lägger på denna mätaren efteråt i ett program under "Skapa multivy".
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018