Jag håller med, hellre originallack än en omlackerad moped.Grannen skrev:Jag prissatte en originallackerad och relativt orörd moped till 6000:- ochPälle skrev:Hoppsan, får man 6000 för en körbar, då undrar jag får för min som är renoverad, omlackad och har en hel del nya delar OCH är komplett?Grannen skrev:För en körbar skoterett får man 6000:- och för den svarta 3000:- senPälle skrev: Mjae, inte fyndvarning direkt tycker jag. 5000 tusen för den körbara och kanske 2000-2500 för den mattsvarta. Ska man då betala 3000 för den i delar?
är det då kvar att värdera den i delar och som ni vet så får man mellan
1000-1500:- bara för motorn + att det var en hel del delar som plåster
på 10.500 kronors såret
Niklas Högberg sålde ju sin körbara och uppservade för ett tag sedan, den gick för under 5000
naturligtvis har jag en viss erfarenhetav vad man får ut för
en sådan moped.Kan även nämna att en omlackerad moped oftast är
lite sämre att sälja till en som samlar eller är ute efter en originalare,
hoppas jag gjorde mig förstådd för den NH sålde hade ju ett gångbart pris
och som alla vet så kan mopedpriset på 5000:- inte räknas om man då
även måste beställa frakt för 1500:-
Kostar en moped nere i skåne 1500:- och jag köper den så kostar den ju
3500:- innan den är hemma
Men som sagt - priset för en moped är ju som baken - jätte delad
Men du är ändå en stolle Grannen
