Hehe.... "Hittade" en bil, nästan ett ladufynd ! fast den har bara stått där inne i ca 23 år denna renoverades i slutet på 70-talet av förra ägaren och kördes mycket sparsamt fram till 1991 då en kvinna körde in i vänstersidan ! (Hon såg inte den lilla blinkern uppe på B-stolpen
Bilen kördes då in i ägarens verkstad (som var bilplåtslagare) och började lagas, del av A-stolpe med skärminfästning och ny tröskel monterades, även framskärmen riktades och tennades, dörren fanns på en reservdels kaross, men mer än så blev det inte för ägaren åkte på en stroke !
Bilen kördes då in i en loge där den sedan stod till nu Nu har jag alltså fått den äran att fortsätta jobbet med att få den klar. Bilen har just nu gått 3469 mil sedan ny 1954 och jag är tredje ägaren (förra ägaren hade den i 39 år
En sådan där hade en kille jag kände när vi var 16. Vi trängde en 5 pers och körde högst olagligt på småvägar, var en decimeter glapp i ratten så det var inte direkt lättkört Göran som ägaren hette är nu död sedan många år, han fick en bil över sig på en parkering när han kröp under utan att säkra domkraften med pallbockar. Han överlevde men blev sjukpensionär och återhämtade sig aldrig. Innan dess hade han många motorcyklar, en jeep och en Ford Thunderbird. Så ett sorgligt öde för en grabb som hade en jobbig uppväxt med en far som var ökänd och som Göran berättade för mig en gång, pryglade honom med en livrem om han tyckte att det fanns anledning.
Tack tack alla Nu har jag gjort en ny "Lucas" kabelhärva till bakljusen och stopljuset (1 st) visst, det funkade, men höljen var smått ruttna inne i bakluckan !
Har en fantasi om att besikta innan det blir snö och busväder ! Det finns nämligen inget värmepaket i dessa
Men nu så Lucas by Night
En sån bil är min allra första bilerfarenhet. Mina föräldrar köpte bara en "ny" bil och det var en sån och ett år innan jag föddes, alltså 1955. Bilen kostade lite drygt 4000 kronor och jag har kvittot sparat nånstans...
Det var tydligen en bra bil för farsan behöll den till 1964 då han bytte bort den mot en något nyare blå Anglia -58 och sen strax efter en DKW 3-6 som han blev pålurad för den bara rök menade han. 1966 nånting bytte han bort DKW:n mot en Ford Anglia -60 med snedrutan och den hade han kvar ända tills han slutade köra 1975. Så man kan säga jag är uppfödd med EnFo sen födseln
Bilen du köpt är en Ford Popular -54 och nedanför passagerarsätet ligger nyckeln till bagageluckan med en konisk fyrkant för den kommer jag ihåg, jag var ganska intresserad av tekniska prylar redan då
Ratten är till en senare Anglia med den sneda bakrutan för den känner jag också igen
Raketsport skrev:Vilket fyndskick! Du har också gjort ett riktigt fint jobb på den.
Ps. Hallickrocken i baksätet verkar intressant. Glider du ofta med den på Nusnäs gator?
Hehehe..... Dä ä ju en dampäls ? hittade den i källaren ? Men nu när du säger det !!! Kanske ska glida runt lite på kvällarna, nu när jag har så flott bil
En sån bil är min allra första bilerfarenhet. Mina föräldrar köpte bara en "ny" bil och det var en sån och ett år innan jag föddes, alltså 1955. Bilen kostade lite drygt 4000 kronor och jag har kvittot sparat nånstans...
Det var tydligen en bra bil för farsan behöll den till 1964 då han bytte bort den mot en något nyare blå Anglia -58 och sen strax efter en DKW 3-6 som han blev pålurad för den bara rök menade han. 1966 nånting bytte han bort DKW:n mot en Ford Anglia -60 med snedrutan och den hade han kvar ända tills han slutade köra 1975. Så man kan säga jag är uppfödd med EnFo sen födseln
Bilen du köpt är en Ford Popular -54 och nedanför passagerarsätet ligger nyckeln till bagageluckan med en konisk fyrkant för den kommer jag ihåg, jag var ganska intresserad av tekniska prylar redan då
Ratten är till en senare Anglia med den sneda bakrutan för den känner jag också igen
Härligt 56:an Ja, dyrken till bagaget är inte att leka med