Moped försäkringar
Moped försäkringar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag tänkte kolla om någon har koll på vad som gäller med försäkringar på veteran mopeder var finns billigaste försäkringar och går det sam försäkra tex flera mopeder på samma försäkring eller är det en försäkring på varje moped som gäller. jag har några stycken och det kan bli dyrt att försäkra dom en och en när man kanske bara åker ett par mil varje år på varje.
tips och förslag emottages tacksamt <!-- </EdIndex> --></div>
tips och förslag emottages tacksamt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns försäkringsbolag som har försäkringar för flera mopeder samtidigt, men då måste du vara med i en klubb eller förening för att kunna få en sådan..
den är ju personlig och gäller bara på försäkringstagaren så man får inte låna ut en moppe till någon och köra två maskiner samtidigt... 
så kolla om det finns nån lokal klubb som har en dylik försäkring..gå sedan med du får ju många likasinnade kompisar i en klubb oxå..
<!-- </EdIndex> --></div>

så kolla om det finns nån lokal klubb som har en dylik försäkring..gå sedan med du får ju många likasinnade kompisar i en klubb oxå..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.svbk.se/
de har biliga försäkringar 323:- för halv och 433:- för hel <!-- </EdIndex> --></div>
de har biliga försäkringar 323:- för halv och 433:- för hel <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
- Kontakt:
Re: Moped försäkringar
Efter att jag kollat de vanliga försäkringsbolagen så är iF bra på avg. iF tar hälften ca. 700 om året än vad Folksam vill ha ca. 1500.Detta gäller trafikförs.
746:-/år betalar jag för en HELförsäkring hos Länsförsäkringar...nissebro12 skrev:Efter att jag kollat de vanliga försäkringsbolagen så är iF bra på avg. iF tar hälften ca. 700 om året än vad Folksam vill ha ca. 1500.Detta gäller trafikförs.

Kolla denna tråd om försäkringar hos bilsport & Mcnissebro12 skrev:Efter att jag kollat de vanliga försäkringsbolagen så är iF bra på avg. iF tar hälften ca. 700 om året än vad Folksam vill ha ca. 1500.Detta gäller trafikförs.
http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... =2&t=19191
-
- Kontakt:
Otroligt, FANTASTISKT nu vet jag vilket förs.bolag jag skall kontakta när min nuvarande förs. går ut i vår.
Jag har nu två moppar. DBS 2-vxl. SACHS och en Victoria hjälpmotor från början av 50-talet, den lämnade jag till Rösebäcken och fick ny tändspole och kolv den går som tusan i närheten av 50 km sträcket. jag ser att jag betalar 572 kr för DBS moppen i trafikförs. ett år hos iF.
Jag har nu två moppar. DBS 2-vxl. SACHS och en Victoria hjälpmotor från början av 50-talet, den lämnade jag till Rösebäcken och fick ny tändspole och kolv den går som tusan i närheten av 50 km sträcket. jag ser att jag betalar 572 kr för DBS moppen i trafikförs. ett år hos iF.