Tack för de snälla orden.
Paint är ett j-la skitprogram men jag hade inget annat (har inget annat idag heller). Det tar en hiskelig tid att åstadkomma något vettigt i paint. Man får arbeta pixel för pixel. Jag tog det som kvällsterapi från ett stressigt jobb om jag inte missminner mig - "har jag inte tid att bygga moppar får jag väl rita några..." Är arkitekt i grunden men har inte arbetat som det sedan 1993 (byggbranschen försvann i tio år = förklaring för er lite yngre)- så jag lärde mig aldrig "riktig" datorritning/-användning. Rita upp mina idéer för hand kan jag dock och det hade varit avsevärt lättare att göra det på papper - men ibland får man för sig saker och på den vägen var det. Själva projektet ombyggd 1256 påbörjades faktiskt men jag har inga bilder på det - och senare såldes ramen och tanken (raket-tank). Har för mig att köparen fortsatte i samma anda men jag kommer inte ihåg vem det var.
Här kommer några versioner av Pyggen:
Före den byggdes om med riktiga hjul/bromsar och sving men med en ytterligare förlängning av framgaffeln (det som sitter på - på riktigt - är en gaffel från ett raketarsel - vilket ger cirka 10-12 cm längre än en 2000-gaffel)
När man väl gjort stommen i paint kan man laborera med lite olika färger. Det är en j-kla handpåläggning ändå - inte bara att trycka på en knapp. Skulle gissa på 3-4 timmar för att byta färg...
Guld grovflake
Blå grovflake
Sedan gjorde jag en variant i något som är tänkt att vara Crescent 2000 originalfärg 1956