Sachs & FS1 motordelar

G-son

Sachs & FS1 motordelar

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har några lådor fulla av motorrester från Sachs och Yamaha FS1. Prylarna finns i & utanför Vimmerby, och i nuläget gäller enbart avhämtning (utom möjligen vissa småsaker som redan ligger hemma, bl.a. samtliga handtagsdelar och någon tändplatta).

Bilderna är inte helt aktuella tyvärr, några grejer har hunnit bli sålda. Förgasardelarna till Sachs är sålda, tror att en kick blev permanent utlånad också...
Sachsblocket med kedjetransmission är 3-växlat handväxel från en flakmoppe såvitt jag vet (dock saknas växelmekanismen). I övrigt, titta på bilderna och fråga det ni undrar så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Pris: Bud eller byte mot andra intressanta grejer!
Honda MT5/MB5 delar är alltid bra att ha, annars är jag sugen på något veteranmopedsobjekt som kan bli körbart till sommaren utan att lägga en förmögenhet på renovering...
Sällsynta (eftertraktade) kåpor etc. söks för avgjutning inför nytillverkning i glasfiber.
Plastmoppedelar av nyare slag finns väl knappast mycket av här, men jag kör en Derbi Senda som brukshoj så även såna delar kan duga.

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska kolla lite. vet om en nästan komplett mt5a, men då måste jag åka 10 mil och sen 10 mil till, o sen ner t vimmerby...ska kolla o fundera lite... <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske kan ordna en derbi motor, med 70cc. vet inte hurdan den är i skicket dock.

eller en mt5a...vilket e mest intressant? <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har PM. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar