Alvlagringar i cylindern
Alvlagringar i cylindern
Har massor med avlagrningar i cylinder spolportarna, och avgasporten, den är stenhårt och brännt fast tror jag. Vad kan det vara som gör detta? har bytt kolv ovh ringar för inte så länge sen
Dom som säger att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig ägt en 2CV.
Re: Alvlagringar i cylindern
Vad har du för någon tvåtaktsolja å kör på?ilohead skrev:Har massor med avlagrningar i cylinder spolportarna, och avgasporten, den är stenhårt och brännt fast tror jag. Vad kan det vara som gör detta? har bytt kolv ovh ringar för inte så länge sen
Mvh Patrik
Helsyntetisk scooterolja, men innan någon billig mineralolja
En gube i Kalmar körde omkring på en Mustang Mamba på 1990-talet. Han hade en flaska tvåtaktsolja med sig i sidoväskan och tankade vanlig bensin på en mack. Efter han hade tankat tog han flaskan med olja och hällde en "lagom" skvätt i bensintanken och sen var det klart
Men hur gör du?

Men hur gör du?

Ja kör 3% köper 5l dunk och blandar
Det låter otroligt att motorn skulle sota igen på det
Du kanske skulle prova med och köra på färdigblandad Aspen ett tag se om det sotar mindre då?
Jag brukar köpa på Växer Skog och Trädgård ute på Wismarsvägen för dom säljer i lösvikt. det är som tanka på en mack förr i tiden.
Man anmäler sig först och dom sätter igång pumpen och sen får man tanka och betala i kassan
Eller sticka in ett kort i dosa och knappra i en kod, det är ju så mycket nytt nu för tiden

Du kanske skulle prova med och köra på färdigblandad Aspen ett tag se om det sotar mindre då?
Jag brukar köpa på Växer Skog och Trädgård ute på Wismarsvägen för dom säljer i lösvikt. det är som tanka på en mack förr i tiden.
Man anmäler sig först och dom sätter igång pumpen och sen får man tanka och betala i kassan

Eller sticka in ett kort i dosa och knappra i en kod, det är ju så mycket nytt nu för tiden

Låter märkligt. Har alltid kört på hemblandad soppa och aldrig haft problemet. Att det sotar igen i spolportarna torde väl betyda att det blir avgaser kvar. Tät ljuddämpare kanske.
Alvlagringar är väl rätt ovanligt

Jag har haft samma problem på en minimoppe ungarna använde, de va en 0,8 sachs drevad så den gjorde 15 ungefär. fick karva ur spolportar å avgas 2ggr i veckan. berodde troligtvis på kasst avgas å ingen belastning pga drevningen.
-
Nytt? Så gjorde jag när jag tankade för 25:år sedan också.56:an skrev:
Skunkworkz skrev:Nytt? Så gjorde jag när jag tankade för 25:år sedan också.56:an skrev: