Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renovering
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Jovisst är det så!
För mina moppar som håller sig runt 60-sträcket, är fyra växlar perfekt.
Men ska det gå fortare, är det bra med fem växlar.
Vi får se hur långt jag kommer med det här projektet nu.
Är lite less och diverse sugar tappade.
För mina moppar som håller sig runt 60-sträcket, är fyra växlar perfekt.
Men ska det gå fortare, är det bra med fem växlar.
Vi får se hur långt jag kommer med det här projektet nu.
Är lite less och diverse sugar tappade.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Så lack man blir!
Upptäckte att kedjeskyddet lossat i fästet som sitter i svingen.
Tre punktsvetsar som gett sig, utan någon åverkan, mer än montering.
Detta inhandlat nytillverkat, vad är det för skit man köper!
Upptäckte att kedjeskyddet lossat i fästet som sitter i svingen.
Tre punktsvetsar som gett sig, utan någon åverkan, mer än montering.
Detta inhandlat nytillverkat, vad är det för skit man köper!
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Kedjeskyddet lämnat för ommsvetsning, tur att det finns hjälpsamma människor!
Får väl dutta lite färg på skadorna alternativt sätta en dekal där.
Får väl dutta lite färg på skadorna alternativt sätta en dekal där.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Har försökt att få Mustangen att gå bra i eftermiddag, men skäligen misslyckats.
Går bara rent på fullgas, men hackar och vill inte på låg och mellanregister.
Har provat med att ändra tändinställningen, men med samma resultat.
Verkar luta åt att det är ett förgasarproblem.
Kanske trottelnålen blivit böjd, eller att hålet i nålmunstycket blivit ovalt.
Kan detta vara en riktig feldiagnos?
Bing 15 med ställbart är förgasaren.
Går bara rent på fullgas, men hackar och vill inte på låg och mellanregister.
Har provat med att ändra tändinställningen, men med samma resultat.
Verkar luta åt att det är ett förgasarproblem.
Kanske trottelnålen blivit böjd, eller att hålet i nålmunstycket blivit ovalt.
Kan detta vara en riktig feldiagnos?
Bing 15 med ställbart är förgasaren.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Jag hade nog kollat flottören först, den kan ju ibland hänga sig eller kärva...
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Ja, den ska kollas också.
Hur får man rent i hålet egentligen?
Litet borr har jag hört, men det är ju känsligt att inte förstöra något.
Hur får man rent i hålet egentligen?
Litet borr har jag hört, men det är ju känsligt att inte förstöra något.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
En sådan här borste kan man använda till mycket annat än det den egentligen är avsedd för.
Brukar fungera om inte hålen är för långa.
De finns på Apoteket i storlekar från 0,4 mm. till Thore Skogman-glugg:
Brukar fungera om inte hålen är för långa.
De finns på Apoteket i storlekar från 0,4 mm. till Thore Skogman-glugg:
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Vilket bra tips, tackar!
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Nu har jag satt på en annan Bing 15, som jag haft på Mamban och som jag vet fungerar.
Samma fel igen, får den att varva ut på fullgas, men förövrigt svarar den urdåligt.
Eftersom jag har ställbart munstycke på förgasaren, så borde jag kunna utesluta felaktigt munstycke.
M a o så är det väl tändningen som behöver ställas om, kan inte komma på något annat.
Det känns som det börjar gå troll i det här projektet!
Samma fel igen, får den att varva ut på fullgas, men förövrigt svarar den urdåligt.
Eftersom jag har ställbart munstycke på förgasaren, så borde jag kunna utesluta felaktigt munstycke.
M a o så är det väl tändningen som behöver ställas om, kan inte komma på något annat.
Det känns som det börjar gå troll i det här projektet!
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Murphy har flyttat in i min verkstad!
Hur jag än försöker med att få igång Mustangen, desto sämre går det.
Nu ska jag ägna mig åt Monarpeden istället, hoppas ovanstående man håller sig borta.
Hur jag än försöker med att få igång Mustangen, desto sämre går det.
Nu ska jag ägna mig åt Monarpeden istället, hoppas ovanstående man håller sig borta.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Har haft "min svetsare" på besök och diskuterat problemet med motorinfästningen.
Nästan hela moppen får plockas ned och valda delar får följa med till verkstaden.
Det är inte mycket som är tråkigare, än att montera ned en moppe som man satt ihop, men det är tvunget.
Ramen får sen lackeras om, förhoppningsvis räcker det med denna.
Det får bli 2015 innan den kommer ut på vägarna, men jag har ju några till att åka på, så på det sättet lider jag ingen nöd.
Nästan hela moppen får plockas ned och valda delar får följa med till verkstaden.
Det är inte mycket som är tråkigare, än att montera ned en moppe som man satt ihop, men det är tvunget.
Ramen får sen lackeras om, förhoppningsvis räcker det med denna.
Det får bli 2015 innan den kommer ut på vägarna, men jag har ju några till att åka på, så på det sättet lider jag ingen nöd.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Påbörjat nedmonteringen, suck, känns motigt när man ser hur mycket jobb jag lagt ned.
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Äntligen är Mustangen nedmonterad och bortlämnad för omsvetsning.
Och beslutet är fattat:
Det blir en femväxlad kantmotor på moppen.
Denna motor ska bytas lager på och gås igenom i vinter.
Gott att få användning av motorn, den har "samlat damm" på hyllan sen 2007, och där gör den ingen nytta!
Och beslutet är fattat:
Det blir en femväxlad kantmotor på moppen.
Denna motor ska bytas lager på och gås igenom i vinter.
Gott att få användning av motorn, den har "samlat damm" på hyllan sen 2007, och där gör den ingen nytta!
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Kul projekt
Tror att jag aldrig sett en Musse 617/Cross B med 284-motor, blir det en 6,25a eller Athena 66cc?
Tror att jag aldrig sett en Musse 617/Cross B med 284-motor, blir det en 6,25a eller Athena 66cc?
Re: Mustang 617, som ska bli en Cross B - en långsam renover
Börjar med den 6,25:a som jag har.
Sen får vi se om jag går vidare, alltid lite kul funderingar.
Förgasarfrågor givetvis.
Motorn ska få en ny originalvev, kanske kopplingskorg med raka drev.
Vi får se......
Sen får vi se om jag går vidare, alltid lite kul funderingar.
Förgasarfrågor givetvis.
Motorn ska få en ny originalvev, kanske kopplingskorg med raka drev.
Vi får se......