eu-mopeders livslängd
eu-mopeders livslängd
Min egen åsikt är att eu-mopeder håller lika länge som 30-mopeder förutsatt att man låter pluggarna vara ifred,gäller även dom växlade eu-mopederna som t.e.x yamaha dt50r eu-mopeden.
Re: eu-mopeders livslängd
Det vet vi om 50 år...
// Andazon
// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Du tordm. Skulle du vilja vara så vänlig och fortsätta dina spekulationer i SAMMA tråd, och inte skapa en ny för varje gång du vill skriva något.
I stället för att klicka på Ny Tråd så klickar du på Besvara, då fortsätter du "diskussionen" i samma tråd och det blir mycket trevligare.
Vid den Röda pilen klickar du när du ska/vill skriva nåt mer. Tack för att du följer mitt tips// Hasse

I stället för att klicka på Ny Tråd så klickar du på Besvara, då fortsätter du "diskussionen" i samma tråd och det blir mycket trevligare.
Vid den Röda pilen klickar du när du ska/vill skriva nåt mer. Tack för att du följer mitt tips// Hasse

- pangerva
- Forumsponsor
Ett bättre tips är väl ändå att återkomma när DT50R-en är veteranmoped d.v.s. om ca 30 år.
När den tiden gått är man ju på rätt forum och då kanske det finns fler som har samma moped
och har erfarenheter av modellen som då kan räknas som veteran.

När den tiden gått är man ju på rätt forum och då kanske det finns fler som har samma moped
och har erfarenheter av modellen som då kan räknas som veteran.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Tjugo nya trådar på "Allmänt snack"...Hasse skrev:I stället för att klicka på Ny Tråd så klickar du på Besvara, då fortsätter du "diskussionen" i samma tråd och det blir mycket trevligare.

- pangerva
- Forumsponsor
20 nya trådar på 17 inlägg måste väl bevisa att det har kommit troll in i forumet 

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag har redan spärrat användaren en gång, när han gjort tre inlägg. Därav misstämmer antalet inlägg med trådar.pangerva skrev:20 nya trådar på 17 inlägg måste väl bevisa att det har kommit troll in i forumet
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
tordm- Jag har redan mailat dig att du ska inte ska skapa nya ämnestrådar i ämnet dt50r. Eftersom du inte svarar på mail så provar jag även här.
Jag vill ha kontakt med dig snarast. Uteblir kontakt så vidtar jag åtgärder.
kontakt@raketsport.com
(Jag kommer nu att sammanfoga alla ämnestrådar till en, förutom denna.)
kontakt@raketsport.com
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Raketsport skrev:tordm- Jag har redan mailat dig att du ska inte ska skapa nya ämnestrådar i ämnet dt50r. Eftersom du inte svarar på mail så provar jag även här.
kontakt@raketsport.com

Det jag har är en snart 5år gammal dt50r och denna har bara 25år kvar till att bli veteran eu-moped +att modellen har utgått för snart 5år sedan.den har nästan samma motoreffekt som 30 dt50r. det förklarar livslängden
Inte fler EU problem, vi skulle aldrig gått med i EU, se här hur det blir baradtr skrev:Det jag har är en snart 5år gammal dt50r och denna har bara 25år kvar till att bli veteran eu-moped +att modellen har utgått för snart 5år sedan.den har nästan samma motoreffekt som 30 dt50r. det förklarar livslängden

SPAAAAAAAMMMMMMM

Eu-mopeders livslängd baseras på motoreffekten. 30 dt50r har som mest 2,72hkr medans min 45 dt50r har 2,82hkr i motoreffekt .liten skillnad eller hur?
Om hästen blir dålig magen så blir det ingen hästkraft alls 

Min första yamaha 45 dt50r hade bara 1,36hkr i motoreffekt och var av 2004 årsmodell
Yamaha dt50r 45:an är tung 112kg i vikt vilket blir ganska många kg per hkr?