Micke S skrev:En lösning som fungerar bra är att mata avgaserna genom styret och leda in dem i en jacka med extra långa ärmar som helt sonika träs över handtagen. Handskar behövs förstås inte ens när det är minus 40 grader. Ljudnivån blir lägre än om man matar in avgaserna i en sidohängd väska. Så nu kan väskan användas till betydligt viktigare saker som att förvara avgaspluggar m.m. Ett vanligt nybörjarfel är att frestas lasta i för många avgaspluggar så att motorbromsens kapacitet överskrids. Då får man stora problem att hålla sig på hjulen genom 90-gradare (efter utförsbackar)
Mycket bra och logisk lösning. Frågan är bara om man inte förlorar en del av slaglängden???
alf-johan skrev:Ja ni grabbar och tjejer, har man bakplåtspapper och sen lite bakpulver så kan man känna sig säker att inte frysa om rumpan , fryser man ändå så ere
Bara att hoppa in i bakugnen
Och när kvicksilvret kryper ner till -40C så kryper det inte alls, men det är en annan historia,
men då kan det ju vara passande med ett par äkta cowboys-kalsonger försedda med baklucka.
Luckan har alltid knappar, hade det istället varit en dragkedja där så hade den ju kunnat gå i bak-lås...
Såna där cowboyskalsingar har väl varenda seriös moppeåkare norr om Dalälven.
Ifall nöden, som inte har någon lag, skulle tränga på så har varje seriös mopedist rikligt med bakplåtspapper innanför bakluckan eftersom det kan komma väl till pass i ett nödläge.