pangerva skrev:
Kameran har en inbyggd GPS och man lägger på denna mätaren efteråt i ett program under "Skapa multivy".
Imponerande faktiskt. Jag har varit rätt säker på att du bara kunde sy gardiner och skryta över Göteborg. Får nog revidera min uppfattning om dig lite.
pangerva skrev:
Kameran har en inbyggd GPS och man lägger på denna mätaren efteråt i ett program under "Skapa multivy".
Imponerande faktiskt. Jag har varit rätt säker på att du bara kunde sy gardiner och skryta över Göteborg. Får nog revidera min uppfattning om dig lite.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Sony HDR-AS30V
Jag har köpt den på Media Markt för 1490:- + ett 32GB minneskort + sele för kameran på bröstet.
Det medföljer ett rakt och ett lite böjt självhäftande fäste med kameran.
OBS det ska vara V på slutet av artikeln annars finns inte alla funktionerna.
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:Något eller ett par hundratal meter till hade behövts för att den ska varva ut helt till ca 70 km/h.
Nu nådde jag bara 65,9 km/h innan det började bli uppför.
Den går ju riktigt BRA...
pangerva skrev:Fasen va dålig filmens skärpa blev jämfört med originalet.
Det är nog "You Tube" som komprimerar om den till ett mindre platskrävande format som MP4 eller FLV, för att spara lagringsutrymme.
När man sparar filen i det bästa HD-formatet, 1280x720p så är ändå inte filen större än 33,37Mb...
Frolzon skrev:
Det är nog "You Tube" som komprimerar om den till ett mindre platskrävande format som MP4 eller FLV, för att spara lagringsutrymme.
När man sparar filen i det bästa HD-formatet, 1280x720p så är ändå inte filen större än 33,37Mb...
monark.jpg
Instämmer. Tuben vill inte ha stora filer som tar lång tid att ladda och då får man acceptera mycket sämre kvalitet än vad kamerorna är kapabla till.
Så mycket jobb du lagt ned. Och med ett bra resultat. Man blir imponerad. Kanske kan man nu också få tyst på skrävlarna / mytomanerna som påstår att deras moppe gick i 90 på 60-talet. Och då med enbart jackad kolv och filad förgasare. Mötte en sådan man senast igår när han inspekterade min Dakota 67 vid macken. Han var inte ett dugg imponerad av mina 48 i marschfart...
ja, det fenomenet är bekant.
jag ansåg att min 50SS gjorde 50 med treåenhalva.
det konstiga var att den hängde med dakotas som påstods göra 70 med pluggen ur. .
misstänker att 1 kilometer i vissa kvarter bara är 500m lång.
När man var 15-16 år så lade man gärna på lite, min Puch med dragen plugg gjorde 55 enligt mätaren så jag sade att den gjorde 60 för det sade alla andra som rykt pluggen...Verklig hastighet var nog 50 Men jag skulle inte skryta om det idag, nu har jag fått prova på hur mycket som krävs för att nå de 80 som min Zundapp special gör utan medvind och solen i ryggen Så de där som säger att de nådde 100 med lite bondtrim ger jag inte mycket för, 100 nådde min Zundapp 100 kubikare på 70 talet!
Rätt många äldre som kom fram till mig och berättade om deras hojar när jag körde Harley. Ofta hade dom haft
en 750 sida som gick nåt alldeles otroligt, 150-160 och det blev rivare på vägen för varje kolvslag...
I eftermiddag har jag monterat "vikten" på mitt HPI-svänghjul.
Fick kanten avsvarvad så att det går fritt under svänghjulskåpan. Men nu är det väl inte 280 gram längre. Vägde det inte men 260 gram är det nog.
Tre skruv med låsvätska.
Bytte också framdrevet från 15 till 16.
I morgon kanske jag hinner med lite provkörning men först efter att ha varit på tippen med ris, grenar och min gamla varmvattenberedare.
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60