Förgasaren på min sachs
Förgasaren på min sachs
Hej!
På min compakt 3vxl fot funderar ja på att byta luftburken, jag har en 12 mm förgasare och upp borrad cylinder, kom å tänka på detta när jag provade att köra utan då den komm upp i 60km/h från att de gått i ca 45-50 km/h
Tänkte om de gick att sätta på en sånhär burk med luft filtret på sidan.
Tack på förhand
På min compakt 3vxl fot funderar ja på att byta luftburken, jag har en 12 mm förgasare och upp borrad cylinder, kom å tänka på detta när jag provade att köra utan då den komm upp i 60km/h från att de gått i ca 45-50 km/h
Tack på förhand
//Burrre
Re: Förgasaren på min sachs
Det var en bra effektökning bara genom och ta bort luftburken
Kommer ihåg när jag gick fordonsmek för länge sedan, där var det kille i gruppen vars farsa hade en Volvo T24 traktor som killen körde med ibland. Han berättade att traktorn ökade minst 10 km/tim bara genom att ta bort luftburken så det är nog sant

Kommer ihåg när jag gick fordonsmek för länge sedan, där var det kille i gruppen vars farsa hade en Volvo T24 traktor som killen körde med ibland. Han berättade att traktorn ökade minst 10 km/tim bara genom att ta bort luftburken så det är nog sant

- pangerva
- Forumsponsor
Traktor som traktor 

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Du kan väl ut och plöja åkrarna nu när du fått sån sprutt på din JLOpangerva skrev:Traktor som traktor

vad gör den med burken, utan filter. vill minnas att orginalburken flödade mer än så.Burre skrev:Hej!
Tack på förhand
är filtret rent?
men en burk med sidofilter passar om du har en förgasare som är avsedd för det.
du ska ha én förgasare avsedd för reedcylinder i så fall.
även 12mm förgasare för kolvstyrda cylindrar är öppna ner under förgasaren.
erlan
Det där låter konstigt, dessa traktormotorer har ju en varvtalsregulator för att begränsa hur mycket motorn varvar när man drar ut handgasen max så om regulatorn fungerar skall det inte spela någon roll om man kör utan vare sig luftfilter eller ljuddämpare.56:an skrev:Det var en bra effektökning bara genom och ta bort luftburken![]()
Som Erlan nämnde tidigare om filtret.
Är det igensatt så är det ju inte ovanligt att en motor orkar lite mer utan luftburk och filter...
Är det igensatt så är det ju inte ovanligt att en motor orkar lite mer utan luftburk och filter...

Jo men minst 10 km i timmen, på en traktor som toppar 27 km innan varvtalsregulatorn går in och stoppar övervarv? Låter som de vanliga mopedsnackrnas "jag jackade kolven och planade toppen på garagegolvet och sedan gjorde moppen 65"Frolzon skrev:Som Erlan nämnde tidigare om filtret.
Du har nog förväxlat Erlan och Erland
Vi var sexton år då sån han är förlåten om han råkade ta i lite extra

Vi var sexton år då sån han är förlåten om han råkade ta i lite extra

Men traktorn kanske inte gjorde mer än 10 km/h p.g.a. att filtret nästan var helt igensatt, 56:an skrev aldrig att den gjorde 27km/h.HSE skrev:Jo men minst 10 km i timmen, på en traktor som toppar 27 km innan varvtalsregulatorn går in och stoppar övervarv? Låter som de vanliga mopedsnackrnas "jag jackade kolven och planade toppen på garagegolvet och sedan gjorde moppen 65"
Och är luftfiltret helt tätt så skulle jag nog gissa på att varvtalet blir så lågt att regulatorn får ledigt...

- ZVEZDA M50
Hej!
Vi kanske inte skall bortse från möjligheten att nåt klåfinger varit på regulatorn?
Vi kanske inte skall bortse från möjligheten att nåt klåfinger varit på regulatorn?

Jo, det är ju alltid lite spännande att öka på toppfarten lite, lite:ZVEZDA M50 skrev:Hej!

Ja, den filmen är grym...
Jag har kollat den flera gånger och första gången kändes det nästan overkligt
Jag har kollat den flera gånger och första gången kändes det nästan overkligt