Hade en kompis 1975 med en Mustang Cobra med "sju-och-en-halva" och "Dellorto 19 med liggande trottel".
Detta var det året jag blev 15, han fyller år i Mars och jag i September så när han hade denna moppe fick jag inte ens lov att köra...
Idag är den säkert underlägsen alla moderna bränsle/luft-blandare på marknaden men jag ville ändå ha en sådan.
Nu har jag min förgasare och jag tänkte prova den på min 1209´a med fyrväxlat och friserad 4,3´a.
Hoppades kunna få till ett rakt insug men flottörhuset tar i blocket liksom den korta tratten:

Det är möjligt att jag tillverkar ett mellanstycke och flyttar upp flottörhuset men det enklaste är att göra ett svängt insug.
Funderade på att skaffa en uppsättning munstycken när jag hittade detta ställbara som är gjort för dessa förgasare:

Priset är $60 plus post hit, totalt $73, vilket blir knappt 500 beroende på växelkursen.
Känns som om jag kan få ganska många munstycken för den slanten men detta är ju lite smidigare förutsatt att det fungerar.
Som Micke S svarade i annan tråd behövs förmodligen ett speciellt munstycke att sätta i nålmunstycket för att fungera som säte för detta ställbara.
Jag har en lång tratt på väg, kommer att göra en övergång så att jag kan montera ett luftfilter, det vill jag ha.
Synpunkter eller erfarenheter på denna förgasare?