Förgasare istället för Kina/Taiwan Bing
- Hakan
Förgasare istället för Kina/Taiwan Bing
Jag vill ha en riktig förgasare, inte dessa halvdana halvbra Bingkopior.
Vad kan ni rekommendera ? Insug löser jag själv.
Jag betalar hellre mer för kvalitet än lite för skit som ändå inte funkar bra.
Är inne på orignal Dellorto men är lost på dessa modeller.
Till min Husqvarna funderar jag på en 16mm Dellorto PHBG alt 15mm SHA. Eller är jag fel ute?
Vad står dom olika beteckningarna för ?
Cylinder portad enl Husqvarnas manual,15mm insug, toppen är inte planad ännu, men kommer troligtvis bli det framöver.
Vad kan ni rekommendera ? Insug löser jag själv.
Jag betalar hellre mer för kvalitet än lite för skit som ändå inte funkar bra.
Är inne på orignal Dellorto men är lost på dessa modeller.
Till min Husqvarna funderar jag på en 16mm Dellorto PHBG alt 15mm SHA. Eller är jag fel ute?
Vad står dom olika beteckningarna för ?
Cylinder portad enl Husqvarnas manual,15mm insug, toppen är inte planad ännu, men kommer troligtvis bli det framöver.
Re: Förgasare istället för Kina/Taiwan Bing
Har en dellorto sha 14-12 på min Ilo med 60cc cylle. Funkar kanon.
- Hakan
Jo den sidan och den gasaren kikade jag även på, kan vara ett bra alternativ.Cobra5000 skrev:Bing 15 SRE?
http://www.jmpbparts.com/zundapp/engine ... ginal.html
http://www.jmpbparts.com/sproeierset-bi ... stuks.html
- pangerva
- Forumsponsor
TRÅDKAP!ilo55cc skrev:Har en dellorto sha 14-12 på min Ilo med 60cc cylle. Funkar kanon.
Har du bytt munstycke i den? Har du provat dig fram till rätt munstycke/munstycken? Vad har du i den nu?
Jag har en sådan förgasare liggande men undrar om den funkar bättre än en Bing 1/15/43 på JLO.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dellorto sha finns även 14-14 på t.ex. minicrossar med morini franko S5 och S6 motorer.
erlan
erlan
Pangerva, jo jag har bytt munstycke (finns bara ett). Tror jag har storlek 65. Kör utan luftburk,annar går den för fett. Filtret sitter ju monterat direkt i förgasaren så det går bra.
- Hakan
Funderar på att slå till på en Bing 15mm men vilken munstycksats är lämpligast att köpa till ?
Om du köper både 62-72 och 74-84 så borde du hamna hyfsat rätt...Hakan skrev:Funderar på att slå till på en Bing 15mm men vilken munstycksats är lämpligast att köpa till ?
Håller på att fixa insug till en sha 15/15 till min skoterett. Återkommer med rapport när test har utförts.
//Andreas
//Andreas
Stein Dinse i dojtsland där jag köper saker till Guzzi har riktigt mycket Dellorto förgasare och delar till dito.
http://www.stein-dinse.biz//Dellorto:::0_15.html
http://www.stein-dinse.biz//Dellorto:::0_15.html
Köper du en Dellorto så kolla vad det sitter för nålmunstycke i den, det som kallas för atomizer. Oftast sitter det ett för 4-taktsmotorer i dem, och då är det nästan hopplöst att justera in en vettig lågfartsgång och tomgång.
Men det är ju inga problem att köpa 2-takts atomizer och sätta i efteråt, bara man vet om att det behövs.
Men det är ju inga problem att köpa 2-takts atomizer och sätta i efteråt, bara man vet om att det behövs.
-
- Forumsponsor
Lite vid sidan om, men är Kinakopiorna verkligen så usla?
Har en DT50 som saknar förgasare och på dessa vidunder så tycks ju vartenda ex vara mer än sönderskruvat, och dessutom till ohyggliga priser!
500 pix för ett förgasarvrak tilltalar inte mig.
För det kan man ju få en ny kinakopia?
Inte ens min main supplier eBay har något vettigt - förutom drösvis med kinakopior förstås...
Har en DT50 som saknar förgasare och på dessa vidunder så tycks ju vartenda ex vara mer än sönderskruvat, och dessutom till ohyggliga priser!
500 pix för ett förgasarvrak tilltalar inte mig.
För det kan man ju få en ny kinakopia?
Inte ens min main supplier eBay har något vettigt - förutom drösvis med kinakopior förstås...
-
SS440-80 skrev:Köper du en Dellorto så kolla vad det sitter för nålmunstycke i den, det som kallas för atomizer. Oftast sitter det ett för 4-taktsmotorer i dem, och då är det nästan hopplöst att justera in en vettig lågfartsgång och tomgång.
Den här är bestyckad för tvåtakt. http://www.stein-dinse.biz/Dellorto/PHB ... ::111.html