Politiken i Sverige
Re: Politiken i Sverige
Nu var du snabb 56:an... 

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Det kan väl numera inte undgått en enda att de utländska tiggarna använder tiggeriet som en affärsidé.tompas11 skrev:Angående tiggare så gjorde du det enda rätta. Det kan knappast vara Sveriges uppgift att lösa sociala problem i länder som t.ex. Bulgarien eller Rumänien. Tycker nog att vi har nog av dessa problem själva i landet...
Jag är inte avundsjuk på deras ekonomiska läge men att det sen är rena ligor som samlas på parkeringen och släpper av hela arbetslag som sprider sig till närliggande affärer är ju ren trafficking och det är inte ok det heller.
Jag tycker heller inte att det är våra kommuner som ska bekosta andra länders missförhållanden på det här sättet.
Det snacket har jag missat, vilka partier vill det? kan gissa på KD på abortfrågan och SD på kärnfamiljen eller ?Raketsport skrev:Ogillar de konservativa politiska vibbarna som finns nu, de som vill begränsa aborterna (vibbar av Ceaușescus Rumänien) och främja "kärnfamiljen" i politiken d.v.s kvinna-man förhållande.
- pangerva
- Forumsponsor
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- pangerva
- Forumsponsor
Såg detta på Twitter. Det är "stassministern" som tweetat.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Jag gillar Shrek 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
OT
Senast redigerad av 56:an den 11 dec 2014, 15:19, redigerad totalt 1 gång.
- zappafan
- Forumsponsor
Finnarna är ju inte oväntat ena Fuckin sellout....
Ryssägt kärnkraftverk känns tryggt 15 mil från Robertsfors...
http://www.vk.se/1338624/klart-karnkraf ... ska-byggas

Ryssägt kärnkraftverk känns tryggt 15 mil från Robertsfors...
http://www.vk.se/1338624/klart-karnkraf ... ska-byggas
Omtvistad ja... Så bra då... tompas11 får nåt och fundera på 

God afton herr 56:an!
Nej sett i det perspektivet så kan det tyckas som om vi tar emot få, dock är kostnaden per flykting som får hjälp i Sverige väldigt hög. Betydligt fler skulle kunna hjälpas med mindre pengar i närområdet. Och många av de som kommer har betalat stora pengar till flyktingsmugglare, de som inga pengar har och kanske är de som är i störst behov att få komma hit, de blir kvar i området.
Sedan så ska man ha i åtanke att det inte bara är flyktinginvandring utan även anhöriginvandring. Tag flyktinginvandringen och multiplicera denna siffra med 2,1 så hamnar du närmare verkligheten.
Citat från artikeln: "Organisationen uppger att Gulfländerna, Ryssland och Kina inte har erbjudit en enda Syrienflykting permanent fristad. Sherif Elsayed-Ali ser Gulfstaternas hållning som ”särskilt skamlig”.
– Språkliga och religiösa band borde få Gulfstaterna att stå i främsta ledet och erbjuda ett tryggt skydd, säger han."
Varför förhåller det sig på det viset kan man undra? Varför vill man inte hjälpa sina bröder och systrar?
Sverige är faktiskt det land som tar emot flest per capita. Uppgifterna är från 2013, men som du kanske känner till, så kommer årets siffror att vara ännu högre och 2015 stiger de förmodligen ytterligare.
Nej sett i det perspektivet så kan det tyckas som om vi tar emot få, dock är kostnaden per flykting som får hjälp i Sverige väldigt hög. Betydligt fler skulle kunna hjälpas med mindre pengar i närområdet. Och många av de som kommer har betalat stora pengar till flyktingsmugglare, de som inga pengar har och kanske är de som är i störst behov att få komma hit, de blir kvar i området.
Sedan så ska man ha i åtanke att det inte bara är flyktinginvandring utan även anhöriginvandring. Tag flyktinginvandringen och multiplicera denna siffra med 2,1 så hamnar du närmare verkligheten.
Citat från artikeln: "Organisationen uppger att Gulfländerna, Ryssland och Kina inte har erbjudit en enda Syrienflykting permanent fristad. Sherif Elsayed-Ali ser Gulfstaternas hållning som ”särskilt skamlig”.
– Språkliga och religiösa band borde få Gulfstaterna att stå i främsta ledet och erbjuda ett tryggt skydd, säger han."
Varför förhåller det sig på det viset kan man undra? Varför vill man inte hjälpa sina bröder och systrar?
Sverige är faktiskt det land som tar emot flest per capita. Uppgifterna är från 2013, men som du kanske känner till, så kommer årets siffror att vara ännu högre och 2015 stiger de förmodligen ytterligare.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
"Elsayed-Ali anser också att länder inte kan smita undan sitt ansvar och lätta sitt samvete genom att bara betala ut pengar till flyktinghjälp"
http://www.svt.se/nyheter/varlden/rika- ... ran-syrien
kan någon förklara för mig hur den s.k. rika värden kan ha ett ansvar för att hjälpa
flyktingar från länder där man löser meningsskiljaktigheter med våld?
visst kan och ska vi väl hjälpa dom som har det svårt ute i värden.
jag tycker att sverige bör ta emot så många som vi kan ta emot på ett värdigt sätt,
och erbjuda en anständig bostad, utbildning i svenska språket och svenska samhället.
däremot tycker jag att en flyktingstatus ska vara tillfällig, och tanken ska vara att återvända till hemlandet om/när förhållandena där blir säkra.
jag anser att den bästa biståndhjälpen vi kan ge länder som hämtar sig/ byggs upp efter krig. det är yrkeskunnigt folk som kan bygga vägar, hus, tillverka reservdelar,
reparera skadade anläggningar mm.
dom som vill stanna och bli en del av det svenska samhället, svenska medborgare etc, bör söka det på samma regelverk och krav som invandrare som inte har flyktingstatus.
hurvida dom nordiska länderna och/eller alla EUländer bör ta emot ett rättvist lika antal flyktingar. och om det är sverige som ska minska?, eller dom andra länderna som ska ta emot fler? det har jag inte ens funderat över. jag har intresantare saker att bry min hjärna med.
erlan
http://www.svt.se/nyheter/varlden/rika- ... ran-syrien
kan någon förklara för mig hur den s.k. rika värden kan ha ett ansvar för att hjälpa
flyktingar från länder där man löser meningsskiljaktigheter med våld?
visst kan och ska vi väl hjälpa dom som har det svårt ute i värden.
jag tycker att sverige bör ta emot så många som vi kan ta emot på ett värdigt sätt,
och erbjuda en anständig bostad, utbildning i svenska språket och svenska samhället.
däremot tycker jag att en flyktingstatus ska vara tillfällig, och tanken ska vara att återvända till hemlandet om/när förhållandena där blir säkra.
jag anser att den bästa biståndhjälpen vi kan ge länder som hämtar sig/ byggs upp efter krig. det är yrkeskunnigt folk som kan bygga vägar, hus, tillverka reservdelar,
reparera skadade anläggningar mm.
dom som vill stanna och bli en del av det svenska samhället, svenska medborgare etc, bör söka det på samma regelverk och krav som invandrare som inte har flyktingstatus.
hurvida dom nordiska länderna och/eller alla EUländer bör ta emot ett rättvist lika antal flyktingar. och om det är sverige som ska minska?, eller dom andra länderna som ska ta emot fler? det har jag inte ens funderat över. jag har intresantare saker att bry min hjärna med.
erlan
hmmmm.
om det är så att det bara är invandrare och invandring som är intresant att skriva om dagarna efter årets största politiska händelse. hur stora kan då sverigedemokraterna bli i framtida val?
erlan
om det är så att det bara är invandrare och invandring som är intresant att skriva om dagarna efter årets största politiska händelse. hur stora kan då sverigedemokraterna bli i framtida val?
erlan
Ja, 63% om man ska tolka tompas11 men det tror jag inte på förrän jag har sett det. Gör du?tompas11 skrev:..Hela 63 % av befolkningen(SCB maj 2013) vill se en striktare invandringspolitik...