Tjock-TV...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Windsor50

Re: Tjock-TV...

Inlägg av Windsor50 »

billykid skrev:
billykid skrev:
billykid skrev:Förr och nu...***ler***...kan det vara nåt baksug eller vakum som gör detta..... :lol:
Va ju ett skämt.................hur tråkiga ä ni... :?: :?: :?: :?:

Jesu....må ja v ara den tråkiga....fet / å smal..... :cry:

Där av att jag ej ger tipps... mmm. Tänket ej er ett trimm tips...nänänänää på fet /smal...suck :!:
Buhuhuhu...........buhuhuhu........... :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Windsor50 skrev:
billykid skrev:
billykid skrev:
billykid skrev:Förr och nu...***ler***...kan det vara nåt baksug eller vakum som gör detta..... :lol:
Va ju ett skämt.................hur tråkiga ä ni... :?: :?: :?: :?:

Jesu....må ja v ara den tråkiga....fet / å smal..... :cry:

Där av att jag ej ger tipps... mmm. Tänket ej er ett trimm tips...nänänänää på fet /smal...suck :!:
Buhuhuhu...........buhuhuhu........... :?: :?: :?: :?: :?: :?:
:?: :UH:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

kejsaren skrev:
Frolzon skrev:
56:an skrev:Fast mest är det för att jag är rädd att fläkten blåser ut dammet så man går och andas in det i onödan. (dåliga luftrör)
Ett filter vid luftintaget till fläkten är inte så dumt att ha, Perlon-vadd t.ex. finns i akvarieaffärer.
Då kan du antingen tvätta eller blåsa rent det regelbundet...
:)
eller se till att det inte finns nåt damm att suga in :D
Tusen tack för upplysningar.... :D.. :D ... :D
Min gamla damsugare är ganska trött...
så en ny ska inskaffas med fliter.....***LER***... :)
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Har de bara en TV i Frankfurt... :roll:
tjocktv.jpg
tjocktv.jpg (95.54 KiB) Visad 4884 gånger
dtr

Inlägg av dtr »

Min tjock tv knastrade bara till då jag skulle trycka igång den sedan blev det tyst sedan köpte jag en ny platt tv på 49 tum istället
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Förmodligen en dammexplosion i bildrörsfreksvensstabilisatorn :hmm:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

dtr skrev:Min tjock tv knastrade bara till då jag skulle trycka igång den sedan blev det tyst sedan köpte jag en ny platt tv på 49 tum istället
Med eller utan plugg? :wink:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Ja då är min gamla Thomson från 2003 ett minne blott :( (stängde av sig själv sen började "stanbylampan " blinka s.o.s....) har väl inte läst på så hårt om nya TV-apparater så de blidde en Sony Bravia 55 tums från https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv ... 6519.9118/ känner direkt man skulle vilja ha bara HD kanaler... :wink:
Bild
HSE

Inlägg av HSE »

Ja allt hänger på insignalen. Min åsikt är att Canal Digital har bäst bild, vänta bara på att de skall börja sända i 4K Ultra-HD. Det ger ytterliga lyft jämfört med HD kanalerna...
Forumsponsor

Vart hamnar egentligen TV i dagens mediala utbud? :hmm:

Men för barnfamiljer tror jag TV är helt oslagbar, kanske till och med en livsnödvändighet :)
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Ska man "se" nåt program/film så tycker jag det känns fattigt att sitta å glo framför en dataskärm på nära håll, istället för Tv en bit bort + du kan ju va ett helt gäng som talar sönder det du tänkt se.... :lol:
Forumsponsor

zappafan skrev: ...du kan ju va ett helt gäng som talar sönder det du tänkt se.... :lol:
Förstår alls inte vad du pratar om.... :roll:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Har du aldrig suttit i ett vardagsrum med några vänner & tex. skulle se en Film, men sen blir det diskussion om nåt helt annat å plötsligt är filmen slut & du vet inte ens vad den handlade om.... :wtf: :lol: 8)
Forumsponsor

Nu när du förklarar så förstår jag förstås vad du menar :lol:
Varför jag inte förstod nåt så självklart först beror på att jag sällan eller aldrig befinner mig i den situationen numera. Men desto mer minns jag det längre tillbaka. TV:n, soffan, fåtöljen och det låga bordet (ibland glasbord) med termoskanna på och kanske ett kakfat var en självklarhet i varje hem. Kanske det är så också idag, jag vet inte så noga, i vart fall finns inget sånt hos mej idag.

Nån enstaka gång kan det hända jag kommer i en situation där några sitter tillsammans och ser på TV, kan vara ett hem, förening osv. Det som skulle få mig och slå mig ned skulle i så fall vara nåt jag vill se men i regel är det inte så och då blir det dra istället. Jag tittar inte på TV eller filmer i datorn heller, utom nån u-tub film nån enstaka gång. Ska jag se nån film vill jag ha nåt mer udda, kanske såna filmer dom visar på bioföreningar runt om i landet och det finns en sån här men jag har inte varit där än.
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

zappafan skrev:Har du aldrig suttit i ett vardagsrum med några vänner & tex. skulle se en Film, men sen blir det diskussion om nåt helt annat å plötsligt är filmen slut & du vet inte ens vad den handlade om.... :wtf: :lol: 8)
Har även hänt att man bjudit hem ett gäng vänner för att se på en trevlig hockeymatch, så slutar det med att man får starta upp texttvn dagen efter för att se va matchen blev :oops:
Skriv svar