Läste att flyget i Stockholm drogs med stora förseningar pg dimma så det är inte bara här det är dimma... Men här är den om möjligt ännu tjockare nu. Tur det är 3,5 plus, dimma och minusgrader ger värsta sortens halka. Råkade ut för det en natt när jag körde med bil och släp för ASG mot Göteborg. Såg 4 olyckor på vägen och klarade mig bara för att jag höll nere farten, med en 40 meters sikt flera hundra meters stoppsträcka i halkan är det inte läge att blåsa på... Sista smällen var på motorvägen mellan Kungälv och Bäckebol, en lastbil blåste förbi mig och sedan small det. Han körde över en personbil så den var avhyvlad och bara en meter hög. Värsta jag sett! Min tanke var, bara det inte var folk i den

Hörde sedan att den var tom, 7-8 bilar framför hade smällt och föraren i den överkörda bilen gått ur innan smällen för att titta. Men det var en av de värsta resorna jag varit med om, var en annan med underkylt regn när det var så halt att jag ramlade när jag klev ur bilen, blev stående för att drivhjulen slirade i en backe som var så liten att den knappt syntes. Hade hamnat i diket längre fram när det bara gled om det inte varit en liten grussträng i vägkanten. Då gav jag upp och parkerade tills det gick att köra igen. Men den gången såg man åtminstone längre än några tiotals meter framåt.