Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Varit strålande sol här hela dagen och kallt.
Just nu är det -13,5 hos mig.
Just nu är det -13,5 hos mig.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Var tvungen och titta hur det vart här och -5 just nu. Vattenpumpen är fortfarande ute men jag har höljt över den en gammal fodrad vinterjacka
Får väl leta upp nåt mer som värmer annars kan det bli tokigt imorrn

- pangerva
- Forumsponsor
Fy f.n, det är minus 8 just nu i Göteborg.
Hatar kyla.
Hatar kyla.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Ovälkommen gäst som pockar på och tränger in överallt 

Om du inte tillför någon värme hjälper det inte hur mycket isolering du har, det tar bara lite längre tid innan det fryser till.56:an skrev:Var tvungen och titta hur det vart här och -5 just nu. Vattenpumpen är fortfarande ute men jag har höljt över den en gammal fodrad vinterjacka![]()
-10,7 grader här nu.
Runt -10 hela dan, nu "endast" -7. Jag längtar tills mätarn visar åtminstone tvåsiffriga plusgrader!
Pumpen står på ett brunnlock av betong. Jag räknar med att jordens inre värme stiger upp genom brunnslocket vad tror du?Coolvette skrev:Om du inte tillför någon värme hjälper det inte hur mycket isolering du har, det tar bara lite längre tid innan det fryser till.56:an skrev:Var tvungen och titta hur det vart här och -5 just nu. Vattenpumpen är fortfarande ute men jag har höljt över den en gammal fodrad vinterjacka![]()

Ute -12 men inne behagliga +23, den nyinstallerade luftvärmepumpen värmer gott och vill jag ha det ännu lite varmare inne så trycker jag bara på en knapp. 

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Jo, det kommer väl upp en del värme men hur långt räcker det?56:an skrev:Pumpen står på ett brunnlock av betong. Jag räknar med att jordens inre värme stiger upp genom brunnslocket vad tror du?Coolvette skrev: Om du inte tillför någon värme hjälper det inte hur mycket isolering du har, det tar bara lite längre tid innan det fryser till.
Tills imorrn hoppas jag, orkar inte gå ut och skruva bort pumpen nu
Men lite mera och pälsa på ska jag nog fixa

Åkej, över natten står den kanske sig.56:an skrev:Tills imorrn hoppas jag, orkar inte gå ut och skruva bort pumpen nu![]()
-8,3 grader nu, varit 11,3 som kallast i natt 

Letade upp en artikel om bilen som fortfarande ligger i skogen. På tisdagseftermiddagen, strax efter klockan 15.30, inträffade en trafikolycka på Romelandavägen i höjd med Tvibotten. En bil hade kört rakt fram i en kurva och rätt ut i skogen. Innan den fick stopp rev den ner en skylt och fällde ett par träd.
De två personerna i bilen lämnade platsen efter olyckan, men stoppades ganska snart av polisen.
De två personerna i bilen lämnade platsen efter olyckan, men stoppades ganska snart av polisen.