pangerva skrev:Jag ser instansningar på flänsen, dock kan jag inte se exakt vad det står, dock skönjer jag 17.
Flottörhuslocket är utbytt däremot och då till ett "pirat", annars tycker jag den ser ut att vara en riktig Bing.
De nya har ju en annan färg på gjutmaterialet.
Precis så tror jag också , piraterna har en annan legering som är blankare och inte mörknar med tiden.
Bing märkningen sitter på insidan, syns inte med "luftburken " monterad.
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
pangerva skrev:Jag ser instansningar på flänsen, dock kan jag inte se exakt vad det står, dock skönjer jag 17.
Flottörhuslocket är utbytt däremot och då till ett "pirat", annars tycker jag den ser ut att vara en riktig Bing.
De nya har ju en annan färg på gjutmaterialet.
Har jag svårt och tänka mig det, snarare 1/17/189
En högre första siffra än 1 tycks vara senare typer av förgasare och eller mer okonventionella t.ex. med spjäll istället för trottel.
Undantag är de gamla dubbelförgasarna typ Silverpilen eller Zündapp 200 som började på 18 eller möjligen 17
1 i början ska det vara även om jag inte kan se det. På bingspråk betyder den första siffran ,1, står för cable-operated slide valve carburettor. Andra siffran är storleken och tredje är själva modelldesignen. 68 och 69 är nog det vanligaste beteckningen på den modellen.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
56:an skrev:Har jag svårt och tänka mig det, snarare 1/17/189
En högre första siffra än 1 tycks vara senare typer av förgasare och eller mer okonventionella t.ex. med spjäll istället för trottel.
Undantag är de gamla dubbelförgasarna typ Silverpilen eller Zündapp 200 som började på 18 eller möjligen 17
Japp, mer troligt
mekade om bilden lite och nu kanske man ser lite bättre
Tack, jag kände inte igen dom. Kan det vara till såna Leleubromssköldar där det bara sticker ut en tapp av stål som sen bara ska ligga i den avlånga skåran i bromsarmen?
56:an skrev:Tack, jag kände inte igen dom. Kan det vara till såna Leleubromssköldar där det bara sticker ut en tapp av stål som sen bara ska ligga i den avlånga skåran i bromsarmen?
den som är vanligast av dom med pinnen som sticker ut är den till puch,den sitter med ett stag som är låst med saxpinne genom pinnen som sticker ut från skölden