Nej, när jag läste vhb stod mycket riktigt att bromsljuset går på belysningsspolen - men på en egen tråd från den. Den tråden syns dock inte på kopplingsschemat och jag hittar ingen på Bonnie heller. Enda möjligheten är då att ge sig in i svänghjulet och leta men risken är ju att det sitter en klenare spole än på mc-varianten och då är det ändå inget att göra åt. Så det får vara.
Övriga mekresultat idag:
- Hastighetsmätardrevet jag köpte på Nossebromarknaden passar inte då det är skuret åt andra hållet. Kan vända på det men kommer att kräva en del jobb.
- Låskolvarna jag köpt för att ersätta det nyckellösa dynlåset har för stor diameter. Får skaffa fram ett rör att montera det i och sedan skära bort det gamla och svetsa dit det nya. Mer jobb...
- Sist men inte minst: Efter startproblemen förra året med proppen i avgassystemet har jag varit lite misstänksam mot det. Så jag testade att skruva bort det. På med bensinkranen, vänta tills fuggen fyllts, kicka en gång, kicka två gång...VRÅÅÅL!

Så det verkar vara strul där igen. Får följa vhb-instruktionerna för sotning: skära upp dämparen med vinkelslip...