Husqvarna Roulette Populär 2010 03 28 motorn snart klar

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rösebäckens cyckel och motor. Dålig service över mail, men de hade lite utav det jag behövde till vettiga priser. Får dock se hur kvalitén är när jag hämtat ut det.

//Kalf <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->via mail e de svårt att kontakta dem men via tele 054844105 e de enklare o man kan få ganska snabba besked. är i regel vettiga saker han säljer då han lever på de hela o inte kan ge firman ett risigt rykte. e ganska bra bekant me han!! har vart där mkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Husqvarna 1247

förgasare

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du vill ha tag förgasar delar visst har du väl novolettmotor på den där och inte vanliga äggmotorn? <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det stämmer att det e novolette motorn på. Men förgasraren i sig behöver jag inga delar till. Men behöver insugningsdämpare/luftfilter. Jag vet inte riktigt hur det skall se ut egentligen på denna modellen.

//kalf <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2010-02-10 - Lite delar

Idag hämtade jag ut ett paket ifrån Rösebäcken cykel och motor. Det innehöll lampfäste och gummi till tanken. Sedan var det ett kedjeskydd. Men det var fel. Det jag fick passade en roulette std. men inte min populär. Nu till lite bilder:

Paketet:
Bild
Lampfäste och gummi, jag hade velat ha lite fräshare gummi. Men dessa får duga till jag hittar något bättre:
Bild

Sist kedjeskyddet som inte passade:
Bild

Allt för idag. Det kommer nog hända lite mer från och med nästa vecka och framåt då jag har lite mer tid att lägga på mopeden. Någon som vet Vart man kan lämna in sina delar för kromning? Gärna i Göteborg så jag slipper skicka delarna fram och tillbaka.

Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan! prata med peter och han sa att du skulle skicka tillbaka kedjeskyddet, och sa då att jag kunde köpa det till min Lyx, Men du kanske slipper att skicka det till han ocm jag kan köpa det av dig så här, jag bor i mellan trollhättan och göteborg Mvh Mathias <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det låter ju väldigt bra det om det går att lösa på det sättet. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har Pm:at dig :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kåpan som ska sitta över motorn på höger sida?
Har sett att den fattas på en del :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det är kedjeskyddet som syns på denna bilden så är det detta jag försöker få tag på.

Bild

Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->precis :( synd att det är borta. <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja verkligen. Men hoppas på att kunna få tag på ett. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Husqvarna 1247

modell?

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har din moppe för typnr är det en 3811 populär?
Om det är det och du har behov av en reservdelskatalog kan du skicka ett pm till mig
Där finns bilder på allt! <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack. Men jag har precis köpt en på tradera och väntar på att den dimper ner i min postlåda. =D Men om du skulle ha några delar som passar till min skicka gärna iväg ett PM eller liknande. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
Patrik skrev: Nja, har ju alutoppar på de flesta av mina mopeder så det är lika bra att ha det på V8:an också.

Chrysler 440" -66

V8:a på 7,2 liter alltså.
Så sant thumb_up

(själv Pontiac 455 + alutoppar...)
:)

Gott att man fått hjälp med bensinnotan iaf.

Bild

:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Skriv svar