56:an skrev:Tjenare Baronen jag har också jobbat på truckverkstad
Jag känner igen allt du pratar om, det var försäljning där också så jag köpte en del inbyteslik men nu är det mesta skrot till kilopris. Continental är mysiga motorer har en F162, ser ut som en 30-tals motor och samt en toppventilad i delar tror den heter G193, väldigt kraftiga motorer stabila i godset. Har två små favvotruckar som heter Komatsu, en FG10-10 och FB08 du vet säkert vad det är
Tycker det verkar vara guld i dom flesta motviktstruckar idag. Jo då, Komatsu känner jag till. Har dock inte skruvat med just en sån. Endel Clarkar kan man ju råka ut för
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
En tur med motorsågen upp i skogen idag avslöjade att vi varit en hårsmån från strömavbrott. Ett träd hade blåst över luftledningen och tryckt med den till marken men kabeln hade hållit, stolparna på båda sidorna var sneda och en av stolparnas stagvajer hade gått av. Jag kapade upp trädet i bitar så ledningen är fri men resten får elbolaget fixa.
56:an skrev:
Hur har ni det däroppe egentligen, jag fattar bara inte att ni står ut när det är mörkt nästan hela dygnet
Jo tack, vi har det bra trots den vita jävulen. Vi tar igen dagsljuset över "sommar" månaderna.
Då är det ljust dygnet runt ett tag. Ändå bor jag ju bara ungefär mitt i vårt avlånga land. Dom
i norrbotten har ju sol dygnet runt ett bra tag.
56:an skrev:
Hur har ni det däroppe egentligen, jag fattar bara inte att ni står ut när det är mörkt nästan hela dygnet
Jo tack, vi har det bra trots den vita jävulen. Vi tar igen dagsljuset över "sommar" månaderna.
Då är det ljust dygnet runt ett tag. Ändå bor jag ju bara ungefär mitt i vårt avlånga land. Dom
i norrbotten har ju sol dygnet runt ett bra tag.
Ja, Sverige är verkligen avlångt. Tycker jag bor i söder men det är en dagsresa för mig ner till Malmö
Har bara varit där hastigt och lustigt en gång och det var för länge sedan när en kompis skulle hämta en bil där...