Så vätgas går inte att använda som bränsle?Skunkworkz skrev:Vad snackar du om trångsynt, lägg av det kallas livserfarenhet. Ok, du vet att det funkar. Jag vet att det inte funkar.
Jag har bevis för att det inte funkar, det används inte. Var är dina oberoende bevis för att det funkar.
Kondens i bensin tanken.
Re: Kondens i bensin tanken.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Här snackar vi kondens i tanken. http://www.hyundai.se/showroom/show/ix3 ... cgodFYkApA
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Undrar hur en sån motor funkar är det med kolvar och tändstift eller vad?
Vad tankar man förresten, vanligt kranvatten?

Vad tankar man förresten, vanligt kranvatten?

Det är en helt vanlig ottomotor. När du kört på vätgas ett tag och lyfter toppen så är det kliniskt rent. Inte en sotflaga. Kirurgiskt rent. Det finns många ritningar på enkla vätgas generatorer. Problemet är bara att få upp flåset i den. Men som exempel kan du starta upp en vanlig briggs & stratton på bensin och leda ner vätgasen in i luftburken. Då hör du hur motorn ökar i varv. Alla vet ju att man ska vara försiktig när man kopplar in ett nyladdat batteri. Batteriet fungerar som en hho generator när den blir uppladdad. Knallgas och vätgas är samma sak. Brorsan byggde sin hho generator av 100mm avloppsrör och rostfria skurbollar. Han drev en Honda 250cc med den.56:an skrev:Undrar hur en sån motor funkar är det med kolvar och tändstift eller vad?![]()
Vad tankar man förresten, vanligt kranvatten?![]()
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
Vad snackar du om? Vätgas är inget nytt/revolutionerande bränsle, det har använts länge. Det är grejen att utvinna det ur vatten EFFEKTIVT som är problemet.Baronen skrev:Så vätgas går inte att använda som bränsle?Skunkworkz skrev:Vad snackar du om trångsynt, lägg av det kallas livserfarenhet. Ok, du vet att det funkar. Jag vet att det inte funkar.
Jag har bevis för att det inte funkar, det används inte. Var är dina oberoende bevis för att det funkar.
Jag tror inte det är bra att förlöjliga/förneka tekniska lösningar för att man inte tror de fungerar, dom finns och fungerar ändå, hur lite man än tror på dom.
citat:
Det ser ut som om vi har uppnått den gräns dit man kan komma med hjälp av datorer, även om man ska vara försiktig med sådana uttalanden, eftersom de tenderar att låta ganska dumma efter fem år.
- John von Neumann
citat:
Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning.
- Albert Einstein
citat:
Jag har rest över hela landet och har pratat med de bästa i branschen, och jag försäkra er att datorn är en modefluga som kommer att vara över innan året är slut.
- Utgivare för affärsböcker på bokförlaget Prentice Hall, 1957
citat:
Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet.
- Ines Uusman, 1996, IT-ansvarig minister
citat:
Framtidens datorer kommer knappast att väga mer än ett och ett halvt ton."
- Tidningen Popular Mechanics, 1949
citat:
640 kB borde vara tillräckligt för vem som helst.
- Bill Gates
citat:
Aldrig någonsin kan en elektronisk räknemaskin ersätta Facits högkvalitativa mekaniska räknemaskiner
- Utvecklingschef på Facit
Den här sista är en goding

citat:
Det ser ut som om vi har uppnått den gräns dit man kan komma med hjälp av datorer, även om man ska vara försiktig med sådana uttalanden, eftersom de tenderar att låta ganska dumma efter fem år.
- John von Neumann
citat:
Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning.
- Albert Einstein
citat:
Jag har rest över hela landet och har pratat med de bästa i branschen, och jag försäkra er att datorn är en modefluga som kommer att vara över innan året är slut.
- Utgivare för affärsböcker på bokförlaget Prentice Hall, 1957
citat:
Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet.
- Ines Uusman, 1996, IT-ansvarig minister
citat:
Framtidens datorer kommer knappast att väga mer än ett och ett halvt ton."
- Tidningen Popular Mechanics, 1949
citat:
640 kB borde vara tillräckligt för vem som helst.
- Bill Gates
citat:
Aldrig någonsin kan en elektronisk räknemaskin ersätta Facits högkvalitativa mekaniska räknemaskiner
- Utvecklingschef på Facit
Den här sista är en goding

-
Håller med dig kejsaren, men det där du nämner är utveckling av befintligt teknik. Inte teknik som redan finns och inte får användas av någon suspekt anledningen.
http://www.aardvark.co.nz/stanley_meyer.shtml
Du säger att du har bevis att det inte funkar.. Hur då?Skunkworkz skrev:Håller med dig kejsaren, men det där du nämner är utveckling av befintligt teknik. Inte teknik som redan finns och inte får användas av någon suspekt anledningen.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
Som jag skrivit tidigare, DET ANVÄNDS INTE. Om det funkar skulle miljontals människor som skiter fullständigt
i olje industrins krafter köra med detta.
Men är inte vätgasen väldigt explosiv och farlig och ha och göra med i en bil där det sitter människor så nära apparaturen? 

Det är väl inget bevis. Det är är ju inte alla som vet något om detta. Dessutom hade Meyer en uppfinning där vätgasen framställdes i cylindern via en spridare. Varför skulle inte vätgas kunna framställas direkt i ett fordon? Anledningen till att vätgasbilar finns just nu är att man inte kan hålla vätgasen tillbaka som drivmedel. Men istället för att göra en bil som tankas med gratis drivmedel (vatten) så tjänar man pengar på att sälja vätgasen. Historiskt sett har oljebolagen legat bakom att förhindra många innovativa lösningar. Uppfinnare har blivit erbjudna stora summor för sina patent och ideer. Har dom nekat så blir dom inspärrade på mentalsjukhus eller mördade.Skunkworkz skrev:Som jag skrivit tidigare, DET ANVÄNDS INTE. Om det funkar skulle miljontals människor som skiter fullständigt
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Håller inte med alls, i så fall är väl Hyundaien i länken ovan ett stort scam och finns inte heller.Skunkworkz skrev:Håller med dig kejsaren, men det där du nämner är utveckling av befintligt teknik. Inte teknik som redan finns och inte får användas av någon suspekt anledningen.

Dessutom är det inte ett bevis för att det inte fungerar bara för att det inte används.
Om min bil inte fungerar som den ska, betyder det inte att den inte finns.
Stäng av kranarna på oljekällorna och pumpa in lite pengar i fuelcellutvecklingen så står alla de som säger att det inte fungerar med röda kinder.
Det gäller nog f.ö fler outvecklade drivsystem etc.
Senast redigerad av JanneL den 15 jan 2015, 21:35, redigerad totalt 1 gång.
När förändringens vindar blåser bygger endel människor vindskydd medans andra bygger väderkvarnar.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Undrar hur det gick med kondensen 

-
Så du menar på fullt allvar att om man kan åka gratis på vatten så skulle folk inte göra det?kejsaren skrev:Håller inte med alls, i så fall är väl Hyundaien i länken ovan ett stort scam och finns inte heller.Skunkworkz skrev:Håller med dig kejsaren, men det där du nämner är utveckling av befintligt teknik. Inte teknik som redan finns och inte får användas av någon suspekt anledningen.
http://www.aardvark.co.nz/stanley_meyer.shtml![]()
Dessutom är det inte ett bevis för att det inte fungerar bara för att det inte används.
Om min bil inte fungerar som den ska, betyder det inte att den inte finns.
Stäng av kranarna på oljekällorna och pumpa in lite pengar i fuelcellutvecklingen så står alla de som säger att det inte fungerar med röda kinder.
Det gäller nog f.ö fler outvecklade drivsystem etc.
Att utvecklingen kan gå mot det i framtiden har jag aldrig ifrågasatt, men att det skulle funka nu och inte
användas skulle inte hända.